بازدید 10517

سینمای ایران با این کمدی‌ها به دنبال فتح گیشه آغاز سال 1397

انتظار می‌رود، با توجه به افزایش احتمالی قیمت بلیت سینما برای سال 1397، فیلم‌های نوروزی دست کم 70 میلیارد تومان فروش داشته باشد و مسئولان برای چنین فروشی برنامه ریزی کرده باشند. در این میان، پیش بینی می‌شود، سهم «مصادره» از اکران نوروزی بیش از سایر فیلم‌ها باشد و نخستین ساخته مهران احمدی با بازی رضا عطاران، صدرنشین اکران نوروزی خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 10 March 2018

سینمای ایران با این کمدی‌ها به دنبال فتح گیشه آغاز سال 1397با مشخص شدنِ ترکیب احتمالی اکران نوروزی در سال 1397، می‌توان پیش بینی کرد که سینمای ایران سال پرفروشی را آغاز کند و قرار گرفتن چهار کمدی و دو فیلم از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر در میان هفت اثر اکران نخست سال، گزینه‌های متعددی پیش روی مردم قرار می‌دهد تا سینما را یکی از تفریحات نخستین روزهای سال قرار دهند؛ رویکردی که برگرفته از واکنش مخاطبان نسبت به آثار کمدی است.

به گزارش «تابناک»؛ اکران نوروزی مهم‌ترین و در عین حال حساس‌ترین اکران سال است و چه بسا اگر درباره فیلم‌های انتخاب شده برای اکران نخست سال 1396 دقت می‌شد، امروز شمار تماشاگران سینما در سال جاری از سال 1395 نیز فراتر رفته بود؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد. با این حال به نظر می‌رسد، این ملاحظات در اکران نوروزی 1397 در نظر گرفته شده و دورخیز جدی برای رکوردشکنی در اکران نوروزی شده که انتظار می‌رود، به یک جهش در فروش منجر شود.

«لونه زنبور»، «فِراری»، «خرگیوش»، «فیل شاه»، «مصادره»، «لاتاری» و «به وقت شام» مجموع فیلم‌هایی سینمایی است که برای اکران نوروزی در هفت گروه سینمایی قرارداد بسته‌اند و هرچند تصور می‌شود همین ترکیب را روی پرده شاهد باشیم، با توجه به اینکه صاحبان برخی فیلم‌های دیگر نیز از طریق سازمان سینمایی به دنبال قرار گرفتن در اکران نوروزی هستند، شاید شاهد تغییراتی در اکران نوروزی باشیم.

سینمای ایران با این کمدی‌ها به دنبال فتح گیشه آغاز سال 1397

در میان شش فیلم اکران نوروز 1395، دو فیلم کمدی «پنجاه کیلو آلبالو» و «من سالوادور نیستم» حضور داشتند که بخش اعظم فروش نوروزی را به خود اختصاص دادند. در میان شش فیلم اکران نوروز 1396، سه فیلم «گشت ارشاد 2»، «خوب، بد، جلف» و «سه بیگانه» در اکران نوروزی قرار گرفتند که طبیعتاً اگر به جای «سه بیگانه»، «نهنگ عنبر» اکران می‌شد، منوی بهتری برای اکران نوروز 1396 وجود داشت.

اکنون با همان روند که با دو کمدی در سال 1395 و سه کمدی در سال 1396 آغاز شد، در آغاز سال 1397 شاهد نمایش چهار کمدی از مجموع هفت کمدی موجود خواهیم بود. «لونه زنبور»، «فِراری»، «خرگیوش» و «مصادره» در ژانر کمدی اکران خواهد شد و در کنار این چهار کمدی، «لاتاری» و «به وقت شام» به عنوان دو تریلر به نمایش درخواهد آمد که طبیعتاً حداقل «به وقت شام» باید بفروشد.

در این میان، گویا اکران «فیلشاه» با هدف حمایت از حوزه انیمیشن است که هرچند طبیعتاً با اصرار عوامل این فیلم صورت می‌پذیرد، قطعاً انتخاب اشتباهی است. فیلشاه که از هر نظر فیلم ضعیفی محسوب می‌شود و نسبت به تولیدات پیشین این گروه نیز هیچ پیشرفتی نداشته، در میان فیلم‌های نوروزی له خواهد شد؛ بنابراین، منطق حکم می‌کرد، یک فیلم درام یا یک کمدی به جای فیلشاه اکران و اکران این فیلم در فصل مدارس انجام می‌شد.

انتظار می‌رود، با توجه به افزایش احتمالی قیمت بلیت سینما برای سال 1397، فیلم‌های نوروزی دست کم 70 میلیارد تومان فروش داشته باشد و مسئولان برای چنین فروشی برنامه ریزی کرده باشند. در این میان، پیش بینی می‌شود، سهم «مصادره» از اکران نوروزی بیش از سایر فیلم‌ها باشد و نخستین ساخته مهران احمدی با بازی رضا عطاران صدرنشین اکران نوروزی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر