بازدید 5160

جلسه شبانه برای حل مشکلات کشاورزان ورزنه

جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اصفهان به ریاست استاندار اصفهان به منظور بررسی چگونگی اجرای مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی امشب برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 10 March 2018
جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اصفهان به ریاست استاندار اصفهان به منظور بررسی چگونگی اجرای مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی امشب برگزار شد.
 
به گزارش فارس، اعتراضات امروز کشاورزان شرق اصفهان در شهر ورزنه و حضور در نماز جمعه اصفهان منجر به اظهارات صریح امام جمعه اصفهان برای حل مشکل آن‌ها و نیز تشکیل جلسه شبانه در استانداری اصفهان شد.

اعتراضات کشاورزان اصفهان مبنی بر عدم توزیع حق‌‌آبه از دی ماه سال جاری شکل گرفته بود اما با توجه به شرایط کشور در آن مقطع زمانی، این قشر زحمت‌کش اعتراضات خود را متوقف کردند.

کشاورزان شرق اصفهان پس از گذشت 2 ماه از آخرین اعتراضات خود، در هفته اخیر در چند نوبت مجدداً با حضور در مقابل ادارات، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین به صف کردن تراکتور‌های خود درصدد رساندن صدای اعتراض خود به گوش مسؤولان بودند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به حق‌آبه کشاورزان اظهار کرد: تمام سعی خود را خواهیم کرد تا در این هفته حداقل پول به آنها بدون هیچ منتی پرداخت شود زیرا این پول مال خودشان است و شخصا این اطمینان را می دهم که چنین کاری انجام شود؛ مبلغی برای سد داده شده است اما قبل از آن پول حقابه کشاورزان باید پرداخت شود و سعی خود را می‌کنیم تا در این هفته این کار انجام گیرد، نباید بگذاریم عزتی که بین ما است خدشه‌دار شود.

این در حالی است که از صبح امروز تجمعاتی در اطراف شهر ورزنه و در محدوده انتقال آب به یزد شکل گرفت و عده از کشاورزان نیز اعتراضات خود را در مصلای امام خمینی، شهر اصفهان مطرح کردند؛ البته اکثر تجمعات امروز مسالمت‌آمیز بود اما درگیری‌های اندکی در محل انتقال آب به یزد رخ داد که با حضور نیروهای انتظامی و مذاکره با کشاورزان معترض، موضوع حل و فصل شد.

امروز به دلیل سقوط دو تیر برق موقتاً جریان انتقال آب به استان یزد قطع شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که بر اثر آسیب به خط برق، انتقال آب به یزد با اختلال مواجه شده و مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از حل معضل آب شرب مردم این استان در آینده نزدیک خبر داده است.

تلاش‌های استاندار اصفهان نیز برای حل شدن مشکل کشاورزان همچنان ادامه دارد و امشب نیز جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اصفهان به ریاست محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و با حضور معاون عمرانی خود به منظور بررسی چگونگی اجرای مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی دقایقی پیش برگزار شد.

استاندار اصفهان در برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی هفته با موضوع کم‌آبی استان اصفهان گفت: هیچ مسؤولی حق کارشکنی و «امروز و فردا» کردن در حل مشکلات کشاورزان را ندارد؛ در 1.5 سال و نهایتاً دو سال آینده، مشکل معیشت کشاورزان شرق اصفهان را برطرف می‌کنیم و کمک به اجرای طرح ساماندهی رودخانه زاینده‌رود و اعطای کمک‌های نقدی بلاعوض برای حل مشکلات معیشتی کشاورزان مسیر رودخانه، در دستور کار است.

وی افزود: از معاونم خواسته‌ام از منابع مختلف اعتبارات را جمع‌آوری و تأمین کند تا شب عید در اختیار کشاورزان خسارت دیده قرار دهیم؛ همچنین یک هیأت امنا از کشاورزان تشکیل داده‌ایم که در حال جمع‌آوری اطلاعات خانوارها برای پرداخت کمک‌هزینه به کشاورزان هستند.

همچنین، با تجمع دو روز گذشته نمایندگان استان اصفهان در محل هیأت رئیسه مجلس نیز مقرر شد روز یکشنبه جلسه‌ای اختصاصی با حضور وزیر نیرو و رئیس مجلس برای حل مشکل آب اصفهان برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس