بازدید 7865

تجلیل محسن رضایی از تلاش‌های مرحوم اردستانی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سردار اردستانی و راویان دفاع مقدس را یکی از افتخارات بزرگ عنوان کرد و گفت: مرحوم اردستانی تلاش زیادی کرد تا دفاع مقدس فراموش نشود.
کد خبر: ۷۸۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 09 March 2018

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سردار اردستانی و راویان دفاع مقدس را یکی از افتخارات بزرگ عنوان کرد و گفت: مرحوم اردستانی تلاش زیادی کرد تا دفاع مقدس فراموش نشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سردار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(جمعه) در اولین سالگرد درگذشت سردار حسین اردستانی رئیس فقید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در سخنانی مرحوم اردستانی را یکی از همسنگران و مبارزین فرماندهان دوران دفاع مقدس و از وفاداران نهضت امام (ره) برشمرد که بیش از 40 سال عمر خود را در این راه صرف کرد و پا به پای فرماندهان در دفاع از اسلام و انقلاب پای فشرد و خستگی به خود راه نداد.

وی در ادامه مرحوم اردستانی و راویان دفاع مقدس را یکی از افتخارات بزرگ عنوان کرد و گفت: شاید در هیچ جنگی به اندازه دفاع مقدس سند و مستندات وجود نداشته باشد. دفاع مقدس مملو از سند و مکتوباتی است که مانع از هرگونه انحراف می‌شود و این حاصل مجهادت مرحوم اردستانی و راویان دفاع مقدس است. او در آن شرایط جنگ و پس از آن هزاران سند از حوادث و معارف دفاع مقدس ثبت کرد و به ارث گذاشت.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: مرحوم اردستانی بعد از دفاع مقدس این راه را رها نکرد. برای بسیاری جنگ تمام شده بود اما برای مرحوم اردستانی دفاع مقدس همچنان ادامه داشت.

رضایی جانبازان و مورخان دفاع مقدس را دو گروه درگیر پس از دوران دفاع مقدس خواند و گفت: کسانی مانند مرحوم اردستانی این میراث بزرگ را به نسل بعدی انتقال دادند و لحظه ای از جنگ فاصله نگرفتند.

وی ادامه داد: مرحوم اردستانی ارزش های انقلاب و جنگ در درونش پرورش داد و نمادی از دفاع مقدس شد، همچنان که در دوران دفاع مقدس جوانان هویت پیدا کردند و به توانایی‌های خودشان پی بردند و دغدغه مند شدند‌.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش خودباوری، اعتماد به نفس و آزادگی را از ثمرات دوران دفاع مقدس در جوانان برشمرد و گفت: مرحوم اردستانی نمادی از این ویژگی ها است. مرحوم اردستانی به یک عنصر موثر و سازنده تبدیل شد و هر کس اردستانی را می دید متوجه می شد او دغدغه و درد تاریخی ملت ایران را دارد و او می خواهد عقب ماندگی چند قرن ملت ایران را با تلاش بازگرداند.

رضایی گفت: جنگ یک رویداد ساده نبود بلکه یک راه بود و ابعاد گسترده داشت و آن قدر این حادثه بزرگ بود و او عظمت این حادثه را می دانست. اردستانی می دانست که بعد از جنگ عده ای می‌خواهند این مسیر را کور کنند و او می دانست که این راه نباید کور شود و به همین دلیل تلاش زیادی کرد که این راه از بین نرود.او وقتی متوجه شد در راهیان نور راویان دارای اشکلاتی در بیان حقایق دارند و او در ایام راهیان نور، به عنوان راوی برای زائران از جنگ می گفت و اشتباهات راویان را به آنها گوشزد می کرد.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: چنین شخصیت هایی نیاز جامعه ماست و امروز جوانان نیاز دارند تا راه شهدا و رزمندگان را ادامه دهند و امروز نباید رخوت و بی انگیزگی در سازمان ها باشد و جوانان نباید در سردرگمی باشند و اگر این عوامل در جامعه باشد، معلوم است راه خود را گم کردیم.

رضایی در ادامه به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: ما امروز در سوریه دو نوع جنگ می بینیم، یک جنگ انقلابی و عقیده ای است و یک جنگ تجهیزات. در جنگ سوریه جبهه انقلابی با پول نمیجنگد، بلکه با ارزشها می جنگد.

برپایه این گزارش، در این مراسم که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، شخصیت‌هایی همچون سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سردار حسین علایی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، سردار انصاری قائم مقام سابق بنیاد شهید و جمعی از فرماندهان، رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار