بازدید 4776

20درصد ورزشگاه های ایران معارض و شاکی دارد!

کد خبر: ۷۸۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 09 March 2018

مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: از 6 هزار و 453 مکان ورزشی در کشور 582 مکان مستندسازی شده و در مجموع ، 20 درصد اراضی ورزشی کشور معارض دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، مرتضی فلاح روز پنجشنبه در حاشیه نخستین سمینار آموزشی - تخصصی حقوقی روسای اداره حقوقی و املاک ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور در هتل لاله و در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد. وی با اشاره به 124 پرونده مطروحه در این راستا اظهار داشت: یکی از مشکلات و معضلاتی که از سنوات گذشته به آن مبتلا هستیم مستندسازی اراضی ورزشی است و این اراضی معارضانی پیدا کرده است. به عنوان نمونه ورزشگاه آزادی 20 معارض دارد، تختی و انقلاب هم معارض دارد. به دلیل همین عدم مستندسازی، در یک پرونده به پرداخت 156 میلیارد تومان محکوم شدیم. وزارت ورزش نیازمند نزدیک به دو هزار میلیارد تومان بودجه برای رفع مساله رفع معارضان از اراضی ورزشی است.
فلاح همچنین در خصوص مساله حضور بانوان در ورزشگاه ها اظهار داشت: این مساله به عهده معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای است؛ این یکی از مصادیق حقوق شهروندی است که همه سیستم روی این موضوع باید تصمیم بگیرند.

لیلا جباری رئیس اداره حقوقی اداره کل ورزش تهران هم در خصوص رفع تعارض از اراضی ورزشی گفت: آنچه در عمل اتفاق افتاده این است که در واگذاری ها مباشرتا زمین را تصریف نمی کنیم بلکه این اراضی از سوی شهرداری و منابع طبیعی و زمین شهری به ما واگذار می شود و به دنبال این واگذاری، در اراضی احداث هایی انجام و بعدا مشخص می شود که ارضای دارای معارض هستند. واگذاری ها از زمان گذشته مانند مجموعه ورزشی تختی وجود داشته است؛ در مورد ورزشگاه تختی سند به نام ما مشخص شده اما بعد از سال 52 و 53 و احداث مجموعه هایی در این اراضی در سال های 68 تا 70 احکامی از دادگاه انقلاب صادر شده است. این گونه نیست که سند بگیریم و بعد تایید مالکیت. زمانی که زمین را گرفته ایم از دستگاه متولی گرفته ایم و ما سند موجود و صورت جلسه واگذاری را در حکم سند می دانیم.جباری گفت: هم اینک 15 پرونده رفع تصرف از اراضی ورزشی تهران مفتوح است که از این جمله می توان به ورزشگاه تختی، بوستان نسل جوان و مجموعه ورزشی تشریفات اشاره کرد.
علاوه بر موضوع معارض برای زمین های ورزشی در کشور موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها هم از جمله مباحثی بود که در حاشیه نخستین سمینار آموزشی - تخصصی حقوقی روسای اداره حقوقی و املاک ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور مطرح شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر