بازدید 2086

ارسال کاروان کمک‌های بشردوستانه به غوطه شرقی، به تعویق افتاد

صلیب سرخ جهانی خبر داد کاروان مشترک کمک‌های بشردوستانه به دلیل شرایط زمینی در غوطه شرقی دمشق، وارد این منطقه نشده است.
کد خبر: ۷۸۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱ 09 March 2018

صلیب سرخ جهانی خبر داد کاروان مشترک کمک‌های بشردوستانه به دلیل شرایط زمینی در غوطه شرقی دمشق، وارد این منطقه نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، یک کاروان کمک‌های بشردوستانه که قصد رساندن کمک به غوطه شرقی دمشق را داشت، فعلا این اقدام را به بعد موکول کرده است.

سخنگوی صلیب سرخ جهانی روز پنج‌شنبه (امروز) گفت وضعیت زمینی در غوطه شرقی به امدادگران اجازه نداد عملیات امدادرسانی را در چنین شرایطی انجام دهند.

کاروان‌ مشترک صلیب سرخ جهانی، سازمان ملل و هلال احمر سوریه قرار بود امروز به غوطه شرقی وارد شوند اما کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در مسیر غوطه شرقی در مرز این منطقه توقف کردند.

سه روز پیش از این مشاور اطلاع رسانی دفتر سازمان ملل در دمشق اعلام کرد که کاروانِ حامل کمک‌های بشردوستانه برای غوطه شرقی وارد اردوگاه «الوافدین» شده است.

مرکز آشتی روسیه در سوریه صبح روز دوشنبه (۱۴ اسفند ماه) اعلام کرد که تروریست‌های حاضر در غوطه شرقی سوریه اعلام کرده‌اند که در ازای دریافت کمک‌های بشردوستانه، اجازه خواهند داد که افراد غیر نظامی از این منطقه خارج شوند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داده بود که تروریستهای حاضر در غوطه شرقی برای چند روز متوالی اجازه ندادند که افراد غیر نظامی حاضر در این منطقه از طریق گذرگاه امن معین شده وارد اردوگاه الوافدین خارج شوند.

در شماری از روستاها و شهرک‌های غوطه شرقی گروه‌های وابسته به تروریستهای جبهه النصره حضور دارند و ضمن حملات خمپاره ای به محله‌های مسکونی شهر دمشق، افراد غیر نظامی را نیز گروگان گرفته‌اند.

ارتش سوریه بیش از یک هفته است که عملیات پاکسازی غوطه شرقی را آغاز کرده و در حال پیشروی در این منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل