بازدید 4390

پیش بینی بانک گلدمن ساکس از افزایش تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۸

بر اساس اطلاعات منشتر شده توسط بانک گلدمن ساکس، در سال ۲۰۱۸ میلادی بازار جهانی نفت شاهد رشد ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز تقاضای نفت خام خواهد بود. این پیش بینی علی رغم وجود برخی نشانه ها در خصوص کاهش جزئی سرعت رشد تقاضا انجام شده است.  
کد خبر: ۷۸۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 08 March 2018

پیش بینی بانک گلدمن ساکس از افزایش تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۸بر اساس اطلاعات منشتر شده توسط بانک گلدمن ساکس، در سال ۲۰۱۸ میلادی بازار جهانی نفت شاهد رشد ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز تقاضای نفت خام خواهد بود. این پیش بینی علی رغم وجود برخی نشانه ها در خصوص کاهش جزئی سرعت رشد تقاضا انجام شده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، یکی از تحلیلگران اقتصادی بانک گلدمن ساکس گفته است که اطلاعات منتشر شده از بازار نفت در ماه ژانویه نشانگر آن است که تقاضای جهانی برای نفت رشد زیادی داشته و این رشد با شرایط مناسب اقتصادی ای که در سال ۲۰۱۸ کشورها شاهد آن بوده اند همخوانی داشته است. 

پیش بینی بانک گلدمن ساکس از افزایش تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۸

افزون بر این، بانک گلدمن ساکس اذعان کرده است که کاهش اخیر در قیمت نفت به دلیل کاهش فصلی میزان تقاضا برای این محصول اتفاق افتاده است. به گفته ی این بانک، با نگاه به میزان تقاضا در دهه های گذشته اینطور می توان برداشت کرد که کاهش تقاضای جهانی برای نفت خام معمولا در سه ماهه ی دوم سال میلادی اتفاق می افتد. این در حالی است که در سه ماهه ی اول سال جاری میلادی بازار نفت با کاهش تقاضا مواجه خواهد بود. به همین دلیل است که بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که در بهار امسال روند رشد میزان تقاضای جهانی نفت خام صعودی خواهد شد. 

گلدمن ساکس در ادامه افزوده است که اطلاعاتی که در خصوص وضعیت اقتصادی در هفته ی گذشته منتشر شد وضعیتی پایین تر از حد انتظار را نشان می دهد و اختلافات تجاری و اعمال تعرفه های جدید می تواند تقاضای نفت را کاهش دهد. علیرغم  وقوع اتفاقات نامبرده، تاثیرات منفی این امور تدریجی خواهد بود و کاهش احتمالی ارزش دلار این تاثیرات منفی را خنثی خواهد کرد.

علاوه بر این، گلدمن ساکس اذعان کرده است که وضعیت کلان اقتصادی نشانگر این امر است که بازار نفت با افزایش ۱.۸۵ میلیون بشکه ای تقاضا در سال ۲۰۱۸ مواجه خواهد شد و در سه ماهه ی سوم این سال موجودی نفت خام به کمتر از میانگین ۵ ساله خواهد رسید. کاهش موجودی نفت خام به کمتر از میانگین ۵ ساله ی این محصول به خودی خود باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار