بازدید 6137

پيوس: برانكو خيلي خوب است ولي كمي منعطف باشد

کد خبر: ۷۸۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 08 March 2018

مهاجم ملي‌پوش و آقای گل سابق پرسپوليس مي‌گويد برانكوي بازي با الوصل با برانكوي بازي با استقلال خيلي متفاوت شده بود و همين باعث پيروزي در آسيا شد.

به گزارش تابناک ورزشی، فرشاد پیوش عقيده دارد برانكو بايد هميشه با تركيب تهاجمي بازي كند چون با سيستم دفاعي نتيجه نخواهد گرفت. مقابل استقلال هم با ارنج و سيستم دفاعي بازي را شروع كرديم و نتيجه را واگذار كرديم. برانكو مربي بزرگي است و نمي‌توان از خدمات او به سادگي گذشت؛ بالاخره مربي بزرگ هم اشتباه مي‌كند.

دربي را چگونه ديديد؟
تا به حال پرسپوليس را اينقدر در دربي ضعيف نديده بودم. پرسپوليس اصلا فوتبال بازي نكرد. متاسفانه مقابل استقلال نه ارنج خوبي داشتيم نه سيستم بازي مشخص بود و اگر دو روز ديگر هم بازي ادامه پيدا مي‌كرد گل نمي‌زديم چون هدف نداشتند.
اما همان تيم بلافاصله در آسيا بازي كرد و نتيجه خوبي گرفت.
چون برانكو تفكراتش را تغيير داد. برانكو وقتي متوجه شد كه با تيم دفاعي نتيجه نمي‌گيرد، ارنج و سيستم تيمش را تغيير داد و از سوي ديگر حمايت هواداران باعث شد كه الوصل را شكست دهد.
گويا شما هم استاديوم بوديد؟
بله، من هم به اتفاق علي‌آقا پروين به ورزشگاه رفته بودم و مثل ساير هواداران از تيم حمايت كردم. من بازي را از نزديك ديدم. باور كنيد برانكوي بازي استقلال با برانكوي بازي الوصل زمين تا آسمان فرق كرده بود. تيم برانكو مقابل الوصل رو به جلو فوتبال بازي مي‌كرد و واقعا يك تيم بودند. هر چند كه حريف دفاعي آن هم به صورت اتوبوسي بازي مي‌كرد و اجازه ندادند كه گل بيشتري بزنند ولي در عين حال بعد از گل اول تيم بهتر بازي كرد و نتيجه لازم را گرفت.
ربيع‌خواه بالاخره از تركيب بيرون ماند. آيا اين تغيير توسط برانكو انجام شد يا فشار هواداران تاثير داشت؟
من فكر مي‌كنم فشار هواداران باعث شد كه برانكو او را كنار بگذارد؛ بالاخره او در دربي خوب نبود و تعويض شد و بازي را هم واگذار كرديم؛ همه اينها باعث مي‌شود كه سرمربي او را كنار بگذارد خصوصا كه هواداران هم الان اصلا روي او نظر مثبت ندارند.
ربيع‌خواه را چطور مي‌بينيد؟ در حد پرسپوليس هست؟
محسن بازيكن خوبي است و به درد پرسپوليس هم مي‌خورد ولي شما وقتي كه كمال كاميابي‌نيا و نوراللهي را وسط داريد بايد بعد از اينها به محسن بازي برسد.
ماهيني را در خط هافبك دفاعي چطور مي‌بينيد؟
حسين هم بازيكن خوبي است ولي در هافبك وسط جواب نداده است. ماهيني بايد در دفاع چپ يا راست بازي كند. برانكو با آوردن او به خط هافبك، به تيم ضربه مي‌زند. نمي‌دانم چه اصراري به استفاده از او در خط هافبك دفاعي دارد.
عليپور را چطور ديديد؟
عليپور دوباره خودش شده بود. او هر روز بهتر از روز قبل است. دربي را كه فاكتور بگيريم، چون همه بد بودند، بايد بگويم او گلزن خوبي است و اگر دقت بيشتري كند گل‌هاي بشتري خواهد زد.
منشا در چند ديدار گذشته خوب نبوده و حتي به نيمكت چسبيده و به صورت ذخيره به ميدان مي‌آيد.
منشا بازيكن خوبي است و كارنامه خوبي هم دارد اما نوع استفاده از او باعث شده كه كارايي او كم شود. منشا بازيكني نيست كه ذخيره به ميدان بيايد خصوصا 20 دقيقه آخر! منشا بايد فيكس و از ابتدا بازي كند مثل زمان پيكان. او هر وقت از ابتدا با عليپور داخل زمين بوده، پرسپوليس بهتر گل زده و نتيجه گرفته است.
و اما محسن مسلمان؛ گويا تشويق هواداران بالاخره جواب داد و او وارد زمين شد.
محسن مسلمان بازيكن خوبي است. در بازي با الوصل هم فكر مي‌كنم با فشار هواداران وارد زمين شد. از ابتداي نيمه دوم استاديوم يكپارچه او را تشويق مي‌كرد و شما ديديد كه بالاخره برانكو تسليم شد و او را بازي داد. مربي بايد يك موقع كوتاه بيايد. اگر او مقابل استقلال دست از لجبازي‌اش برمي‌داشت مي‌توانست حتي در دربي هم نتيجه خوب بگيرد. بهترين مربي‌هاي دنيا كوتاه مي‌آيند چرا كه اول به فكر تيم، دوم هواداران و آخر هم به فكر خودشان هستند. اگر نتيجه بگيرد، هواداران او را بهترين مي‌دانند و اگر نتيجه نگيرد منفور مي‌شود. بنابراين برانكو بايد كمي انعطاف به خرج دهد.
اما يكسري مي‌گويند نبايد با يك باخت برانكو را محاكمه كرد.
من هم موافق هستم. نبايد خدمات او را ناديده گرفت؛ او دو سال پشت‌سر هم تيم را قهرمان كرده است. من مي‌گويم او بايد انعطاف بيشتري داشته باشد. برانكو فوتبال پرسپوليس را متحول كرده و بايد قدردان او باشيم.
حالا كه قهرماني پرسپوليس مسجل شده آيا نبايد تمام توانش را براي آسيا بگذارد و به جوان‌ترها ميدان بدهد؟
بله، دقيقا همين‌طور است. ليگ براي پرسپوليس تمام شده و برانكو بايد تمام توان خودش و پرسپوليس را براي آسيا بگذارد و در ليگ به جوان‌ها بازي بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها