بازدید 14981
۱

چرا پراید سال‌ها در ایران ماندگار شد؟

کد خبر: ۷۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 08 March 2018

عده ای اعتقاد دارند اشتباه سایپا از زمانی شروع شد که سعی کرد به جای وارد کردن پراید، خودش موتور آن را بسازد.

کاری که اگرچه باعث پایان نسل پراید کره ای شد اما در نهایت تا ۱۶ سال بعد همچنان ادامه داشت. تداوم نسل پراید هاچ بک نه به خاطر کیفیت آن بلکه به خاطر انحصاری بود که در بازار یک نواخت خودرو ایران وجود داشت. این موضوع به سایپا کمک کرد تا رقیبی در این رنج قیمتی نداشته باشد. همه قطعات آن در دسترس و قیمت آن مناسب تر و جوان پسند تر از دیگران بود.

همین باعث شد که به مرور زمان تعمیرکاران نقشه پراید را مانند کف دست بلد باشند. تقریبا می توان گفت تعمیرکاری که چیزی از پراید نداند چیزی از تاریخ خودرو کشور هم نمی داند. از طرف دیگر با سهمیه بندی بنزین نیز اقبال به سمت این خودرو کم مصرف زیاد شد. به خاطر نداشتن صندوق نیز پارک کردن پراید هاچ بک آسان تر از بقیه خودرو ها بود. درنتیجه بسیاری از هنرجوهای آموزش رانندگی که هنوز مهر گواهینامه شان خشک نشده بود اول سوار این پرایدهای کوچک می شدند تا خودشان را به رانندگی در شهر عادت بدهند. همین ویژگی مثبت باعث شد که هاچبک را خودرو شهر بدانند. برای همین معمولا سفر کردن به خاطر فضای تنگ آن به صورت خانوادگی کار سختی است.

فروش پراید هاچ بک کار سختی نیست. چرا که هنوز این خودرو مشتری های خاص خود را دارد. البته اگر قصد مسافرکشی با پراید را دارید لطفا به فکر مسافر باشید. هاچ بک واقعا فضای کمی برای مسافر دارد. این خودرو را عمدتا به خاطر ذات اسپرت و زیباتری که دارد می پسندند.

قدرت پراید ۱۳۱ کمی از هاچ بک بیشتر است. در حجم باک بنزین هم مشابه یکدیگرند. برای فروش پراید هاچ بک بدون زدگی، وضعیت سالم با بیمه کامل و کارکرد ۱۸۰۰ کیلومتر می توانید عدد ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را مد نظر قرار دهید. فروش پراید هاچ بک مدل های سال ۹۳ معمولا در رنج قیمتی ۱۷.۵۰۰ هزار تا ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد. قیمت یک سال بیشتر آن هم بین ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان است. البته این به معنای این نیست که شما نمی توانید به قیمت های دیگری خودرویتان را به فروش بگذارید. مثلا ممکن است ضبط آن را تغییر داده باشید، روکش گران قیمت یا دزدگیر کیفیت بالا بر ماشین نصب کرده باشید که همه این ها قیمت را بالاتر از چیزی که گفتیم می برد. اما احتمال دارد فروش پراید هاچ بک گران تر از قیمتی که تعیین می شود کار شما را سخت تر بکند.

اکثرا مدل های سال ۸۷ ،۱۱ تا ۱۲ میلیون و سال ۸۸، ۱۲ تا ۱۳ میلیون ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. در رنج قیمتی ۶ تا ۸ میلیون هم می توانید پراید های هاچ بک تولید سال ۷۷ تا ۷۹ را بخرید. هاچ بک های تولید این سال موتور کره ای دارند و معمولا به خاطر همین ویژگی کمی گران تر از چیزی که باید هستند. بعد از سال ۷۹ هم همه اجزای آن وطنی بوده که فرمان، رینگ و سپر متفاوتی دارند. تولیدات وطنی در مقایسه به ساده بودن مدل های وارداتی از امکاناتی مانند شیشه گرم کن، شیشه بالابر برقی و برف پاک کن عقب برخوردارند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
چون سریعترین ومطمین ترین راه مرگ اسانه ونه دردداره نه بیمارستان خوابیدن مستقیم به اون طرف می فرسته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر