بازدید 10424
۲

سرنوشت شوم دو خواهر جنایتکار

کد خبر: ۷۸۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 08 March 2018
زنی 19 ساله که پس از اجرای دسیسه قتل شوهرش به قصاص محکوم شده درحالی با کابوس مرگ زندگی می‌کند که خواهر نوجوانش نیز در این پرونده به پرداخت دیه و حبس محکوم شده است.

به گزارش روزنامه ایران، زنی 19 ساله که پس از اجرای دسیسه قتل شوهرش به قصاص محکوم شده درحالی با کابوس مرگ زندگی می‌کند که خواهر نوجوانش نیزدراین پرونده به پرداخت دیه و حبس محکوم شده است. دختر نوجوان خواستار پرداخت اقساطی دیه شده اما اولیای دم مدعی‌اند خانواده عروس‌شان وضع مالی خوبی دارند و به‌همین خاطر دیه را یکجا می‌خواهند.

دی سال گذشته زن جوانی به‌نام «سمیرا» با همدستی خواهر 14 ساله اش«سارا» و مرد غریبه‌ای به‌نام «علی»، شوهرش را با آبمیوه سمی به قتل رساند. پس‌از آغاز تحقیقات، دستگیری عاملان قتل و اعتراف‌های متهمان، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهمان نیز در دادگاهی به ریاست قاضی اصغر عبداللهی پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه، نماینده دادستان با توجه به صدور کیفرخواست با موضوع مشارکت در قتل برای دو خواهر و معاونت در قتل برای مرد غریبه، خواستار مجازات متهمان شدند. سپس اولیای دم نیز برای عامل قتل فرزندشان درخواست قصاص کردند.

وقتی نوبت به متهمان رسید «سمیرا»-همسر مقتول- در دفاع از خود گفت: همسرم با سارا مشکل داشت و اجازه نمی‌داد او به خانه ما بیاید.

او می‌گفت خواهرم مشکل اخلاقی دارد. یک روز سارا سراغم آمد و مدعی شد با پسری به‌نام «علی» ارتباط دارد و اگر در قتل شوهرم به «علی» کمک نکنم، من و فرزندانم را می‌کشد. نمی‌دانم چرا «علی» این نقشه را طراحی کرد. «علی» از من و خواهرم خواست آبمیوه‌ مسمومی تهیه کنیم و با آن شوهرم را بکشیم. من قبول نکردم اما از تهدیدهای علی می‌ترسیدم. روز حادثه سارا به بهانه اینکه برای من تبلت آورده به‌خانه‌مان آمد و نوشیدنی مسموم را به شوهرم داد. همسرم نیز بی‌خبر از مسموم بودن نوشیدنی، آن را خورد و جانش را از دست داد.

سپس نوبت «سارا» شد اما او نیز قتل را گردن خواهرش انداخت و گفت: سمیرا دروغ می‌گوید چراکه او با همدستی علی، شوهرش را کشت. روز حادثه من چند بار به شوهرخواهرم گفتم که نوشیدنی را نخور، اما خواهرم مرا به اتاقی کشاند و تهدید کرد سکوت کنم. علی و سمیرا این نقشه را اجرا کردند و علی در پیامی، روش ساخت نوشیدنی مسموم را به او توضیح داده بود.

«علی» سومین متهم پرونده که از سوی هر دو خواهر مجرم معرفی شده بود، با رد ادعاهای آنها گفت: من با این دو خواهر ارتباطی نداشتم و تمام حرف هایشان کذب محض است.

در پایان این جلسه قضات پس از بررسی شواهد، مدارک و اظهارات متهمان، زن جوان را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کرده، خواهر نوجوانش را به اتهام مشارکت در قتل(با اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی و ممنوعیت اعدام افراد زیر 18 سال) به پرداخت نصف دیه و 5 سال زندان به‌کانون اصلاح و تربیت فرستادند و مرد غریبه را نیز تبرئه کردند. این احکام در دیوان عالی کشور نیز تأیید و برای اجرای به شعبه اجرای احکام فرستاده شد.

با تأیید این حکم متهم نوجوان پرونده، صبح دیروز به‌دادگاه درخواست اعسار داد و خواستار پرداخت اقساطی مبلغ دیه شد. اما اولیای دم به این درخواست اعتراض کردند و مدعی شدند خانواده متهم متمول بوده و با توجه به اینکه تنها 2 هزار متر زمین به نام دختر کوچک خانواده-متهم ردیف دوم- ثبت شده، خواستار دریافت مبلغ کامل دیه هستند.

در پایان این جلسه قضات وارد شور شدند و برای تصمیم‌گیری درباره درخواست متهم طی مکاتبه با کارشناسان قضایی استان لرستان، دستور تحقیق درباره وضعیت مالی والدین متهم را صادر کردند تا براساس آن درباره متهم حکم بدهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
فسادوخیانت نشان درجه۱گرفته.
ادمهای طمع کار دعا می کنند که یکی از افراد خانواده شان کشته شوند تا پولی به دست اورند. واقعا شرم اور است که برای این نوع در امد چانه زنی میکنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر