بازدید 4191

اخطار پلیس به برهم‌زنندگان نظم در چهارشنبه سوری

کد خبر: ۷۸۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 08 March 2018
رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: افرادی که چهارشنبه سوری از خودرو مواد محترقه پرتاب می کنند بازداشت و خودروهایشان توقیف می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه 5 سیما اظهار کرد:با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و حضور مردم در مراکز خرید، تکلیف پلیس را در برقراری نظم و امنیت و مدیریت ترافیک سنگین تر کرده است که آن را وظیفه با ارزش خود می دانیم.

وی با بیان اینکه برای حضور ماموران در بازارهای بزرگ و مراکز خرید برنامه ریزی مفصلی کرده ایم، افزود:ماموران ملبس به لباس پلیس و لباس شخصی برای پیشگیری سرقت فعال شده اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد:با نزدیک شدن به آخر سال با افزایش ۳۰ درصدی ترافیک شهری مواجه شده ایم.

سردار رحیمی افزود:برای بازارچه های موقت خرید که در سطح شهر برپا شده است اقدامات لازم برقراری امنیت و تسهیل ترافیک در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد:بیش از یک ماه است در زمینه برخورد با فروشندگان مواد محترقه و نظارت بر واحدهای صنفی از طریق نظارت بر اداره اماکن صورت گرفته است و روز جاری ۳ انبار دپوی مواد محترقه پلمپ شد و قبلا نیز ۹ انبار پلمپ شده بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: پلیس با شادی مردم مخالف نیست و از سنت ها استفاده کنند ولی با رفتارهایی که مخل نظم باشد و ثانیا آزار و اذیت همسایگان را در پی داشته باشد و ثالثا مصدومیت و خسارات به همراه داشته باشد خط قرمز پلیس است و شدیدا با آن ها برخورد می کند.

سردار رحیمی بیان کرد: از روز سه شنبه ساعت 2 تمامی نیروها پلیس در آماده باش خواهند بود و افرادی که از خودرو مواد محترقه پرتاب می کنند و موجب اخلال در نظم می شوند هم خود بازداشت می شوند و هم خودروهایشان توقیف می شود.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با مواد محترقه استاندارد و مجاز مشکلی ندارد،گفت:آنچه مورد نظر پلیس است مواد محترقه خطرناکی است که آرامش روحی و روانی شهروندان را برهم می زند و حتما با فروشندگان این مواد برخورد خواهیم کرد و از خانواده ها می خواهم فرهنگ صحیح شادی را به فرزندان خود آموزش دهند.

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: آمار استفاده از مواد محترقه خطرناک نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده و تلاش پلیس تهران نقش مهمی در این زمینه داشته است، چرا که نظارت لازم بر محل های دپوی مواد محترقه و جلوگیری از پخش آن داشته ایم و صد میلیون عدد مواد محترقه را تا امروز کشف کرده ایم.

سردار رحیمی گفت:برای پنجشنبه و جمعه آخر سال برنامه ریزی کرده ایم تا شهروندان در امنیت کامل در بهشت زهرا حاضر و زیارت اهل قبور داشته باشند.

وی تصریح کرد:به شهروندانی که قصد سفر دارند توصیه داریم از هم اکنون آمادگی های سفر با خودرو را داشته باشند و نواقص خودرو را برطرف و با ایمنی رانندگی کنند.

وی با تاکید براینکه توصیه انتظامی این است نسبت به رفع نواقص امنیتی منازل خود اقدام کنند، گفت:پلیس پایتخت کوچه به کوچه در تعطیلات حضور دارد و گشت زنی می کند تا امنیت کامل در شهر تهران برقرار شود و قطعا همکاری مردم می تواند اقدامات سارقان را ناکام بگذارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد:شهروندان منازل خود را حتی الامکان به فرد مورد اعتمادی بسپارند، اگرچه پلیس به طور 24 ساعته در محلات حضور دارد و مردم هم در صورت مشاهده موارد مشکوک با 110 تماس بگیرند.

سردار رحیمی گفت:در تعطیلات شهر تهران خلوت می شود و متاسفانه احتمال تصادفات شدید بالا می رود و لازم است رانندگان با سرعت مطمئن حرکت کنند.

وی افزود:آن دسته از شهروندانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند در تمام ایام تعطیلات پلیس گذرنامه تهران در خیابان مطهری و شهر ری و یافت آباد به شهروندان از ساعت 8:00 صبح تا 14:00 خدمات ارائه می دهد.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت:در ایام نوروز با تمام تلاش همکارانم که تمام وقتشان در خدمات رسانی به شهروندان است امنیتی قابل قبول برای شهروندان به ارمغان خواهیم آورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان