بازدید 4868

پرواز ممنوع در مدیترانه به خواست یونان

کد خبر: ۷۸۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 08 March 2018
تارنمای پرونیوز چهارشنبه شب گزارش داد: پاتک یونان در مقابل تحریک های ترکیه در دریای مدیترانه و اژه، آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای یونانی پرونیوز، وزارت دفاع یونان با صدور ناتم( NATOM) منطقه گسترده ای از دریای مدیترانه و دریای اژه را منطقه ممنوع پرواز به دلیل برگزاری رزمایش دریایی و هوایی نیروهای نظامی این کشور، تا پایان اردیبهشت ماه، اعلام کرد.

در همین حال هواپیماهای جنگنده های نیروی هوایی یونان براساس صدور همین ناتم از صبح روز چهارشنبه به صورت گسترده ای بر فراز دریای مدیترانه و دریای اژه در حال پروازند و تمام کشتی های جنگی ترکیه را، زیر پوشش خود قرار دادند.

وزارت دفاع و فرماندهی کل نیروهای مسلح یونان همچنین افزود:برای اولین بار پس از مدت ها ،هیچ یک از جنگنده های ترکیه جرات نقض حریم هوایی یونان را نکرده و فقط در اختیار نیروی هوایی یونان قرار داشته است.

فرماندهی کل نیروهای مسلح یونان افزود: نیروهای مسلح یونان در آمادگی کامل برای دادن پاسخی دندان شکن به تحریک های ترکیه در منطقه دریای مدیترانه و دریای اژه هستند.

همچنین نیروی دریایی یونان تعداد زیادی از کشتی ها جنگی خود را وارد منطقه کرده است.
 
تنش بین آنکارا و آتن بشدت افزایش یافته و هر روز بر شدت اختلاف های دو کشور افزوده می شود که این امر پس از بازداشت دو نظامی یونان در منطقه مرزی بین دوکشور بشدت به وخامت گرائیده است.

دولت یونان روز گذشته برای بررسی نحوه مقابله با تحریک های اخیر ترکیه بصورت اضطراری تشکیل جلسه داد و بر اساس آن تصمیم گرفته شد، ضمن تشدید فعالیت های سیاسی، منطقه گسترده ای از دریای مدیترانه و دریای اژه را منطقه رزمایش نیروهای مسلح یونانی اعلام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل