بازدید 14863
۱

احتمال نجومی شدن قیمت طلا با سقوط ارزش ارز‌های بین المللی

به گفته ی بیرون کینگ یکی از تحلیلگران اقتصادی به محض آنکه ارزش ارزهایی که به طور معمول در دنیا مورد استفاده است کاهش یابد، قیمت هر اونس طلا به ۱۰،۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. به گفته ی وی، در صورت وقوع چنین اتفاقی بانک های مرکزی در دنیا به فکر ایجاد یک نظام پولی جدید با پشتوانه ی طلا خواهند افتاد. 
کد خبر: ۷۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 07 March 2018

احتمال نجومی شدن قیمت طلا با سقوط ارزش ارز‌های بین المللیبه گفته ی بیرون کینگ یکی از تحلیلگران اقتصادی به محض آنکه ارزش ارزهایی که به طور معمول در دنیا مورد استفاده است کاهش یابد، قیمت هر اونس طلا به ۱۰،۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. به گفته ی وی، در صورت وقوع چنین اتفاقی بانک های مرکزی در دنیا به فکر ایجاد یک نظام پولی جدید با پشتوانه ی طلا خواهند افتاد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، کینگ در مصاحبه ای که اخیرا در حاشیه ی کنفرانس سالانه ی PDAC کانادا انجام داده گفته است که اگر نظام فعلی پولی بین المللی را در نظر بگیریم و از این پس تنها ۴۰ درصد برای آن پشتوانه ی طلا قرار دهیم آنگاه قیمت هر اونس طلا ۱۰۰۰۰ دلار خواهد بود. به گفته ی وی این کار موجب خواهد شد که نظام فعلی و مدرن پولی در دنیا در آستانه ی سقوط قرار گیرد. 

احتمال نجومی شدن قیمت طلا با سقوط ارزش ارز‌های بین المللی

افزون بر این، بیرون کینگ با تاکید بر اینکه نظام پولی کنونی در دنیا دارای چند ده تریلیون دلار حباب اقتصادی است اذعان کرده است که این حباب اقتصادی سرانجام خواهد ترکید و قیمت طلا به شدت بالا خواهد رفت. در این خصوص وی گفته است که '' این موضوع همانند داستانی است که در آن شخصی به طور تدریجی ورشکسته شده و به یک باره ورشکستگی او شدیدتر می شود و سرعت زیادتری پیدا می کند. این مسئله برای دلار آمریکا هم صادق است، همینطور برای ین و یورو. ما ده ها و صد ها تریلیون دلار در قالب تعهد (حقوقی) ایجاد کرده ایم که هیچ وقت پرداخت نخواهد شد و این (حباب اقتصادی ای است که قطعا خواهد ترکید)''. لازم به ذکر است گه قیمت هر اونس طلا در حال حاضر ۱۳۲۵ دلار است و به گفته ی کینگ وضعیت کنونی بازار طلا در مقایسه با ۲ سال پیش برای مشتریان جذاب تر شده است. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که PDAC نام کنفرانس سالانه ای است که سرمایه گذاران، شرکت ها و سازمان هایی که در زمینه ی کشف معادن فلزات گرانبها فعالیت می کنند را گرد هم می آورد. گفته می شود که در کنفرانس سال جاری که در تورنتو کانادا برگزار شده بیش از ۱۰۰۰ غرفه دار بین المللی، ۳۸۰۰ سرمایه گذار بین المللی و ۲۴۰۰۰ نفر از ۱۳۰ کشور دنیا شرکت کرده اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چنین اتفاقی نخواهد افتاد زیرا قطعا منجر به جنگ جهانی میشود. اصلا یکی از نشانه های قریب الوقوع بودن جنگ جهانی سوم افزایش شدید قیمت طلاست زیرا فقط در شرایط بحرانی حاد است که قیمت طلا چند برابر میشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار