بازدید 3801

امضای بیش از ده سند همکاری میان ایران و روسیه

کد خبر: ۷۸۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 07 March 2018

دکتر کرباسیان در مراسم پایانی چهاردهمین اجلاس مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه با تاکید بر اینکه سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور اندازه سطح روابط سیاسی نیست، خواهان افزایش هر چه بیشترمراودات و همکاری های اقتصادی، فرهنگی و فناورانه شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت راهبردی روابط ایران وروسیه که طی سال های اخیر پررنگ تر شده است، گفت: امروز را می توان بهترین دوره همکاری های راهبردی و سیاسی میان دو کشور برشمرد.

وی با اشاره به اینکه اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور در توسعه همه جانبه روابط در منطقه زبانزد و مورد توجه همه بازیگران مهم در عرصه بین الملل است، تاکید داشت، برای تبدیل این روابط به روابط راهبردی پایدار، نیازمند توسعه همکاری های اقتصادی هستیم.

دکترکرباسیان با توجه به تاکید جناب آقای دکتر روحانی، مبنی بر اهتمام ویژه نسبت به پیگیری فعالانه مسایل دو جانبه در قالب کمیسیون مشترک اذعان داشت، موضوعات راهبردی همچون توسعه همکاری ها و روابط کارگزاری بانک ها، توسعه ظرفیت های زیرساختی حمل و نقل و مبادلات تجاری در قالب کریدور شمال - جنوب، افزایش همکاری ها در حوزه فناوری و انتقال دانش، توسعه ظرفیت های تبادل توریسم و به ویژه، توجه به توسعه سرمایه گذاری های متقابل و مشترک را از جمله مهم ترین محورهای توسعه روابط دو جانبه دانست.

در این نشست همچنین آقای نواک، وزیر انرژی روسیه به عنوان رئیس روسی کمیسیون مشترک با تایید سخنان وزیر اقتصاد کشورمان ضمن تاکید بر اینکه اراده جدی از سوی دولت روسیه و شخص جناب آقای پوتین برای توسعه روابط وجود دارد، با مهم خواندن موضوعات مطرح شده تاکید کرد، انتقال تکنولوژی، افزایش مبادلات تجاری و بهره مندی از ظرفیت های سرمایه گذاری متقابل در همه حوزه ها را در راس همکاری های اقتصادی دو جانبه برشمرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار