بازدید 8668

ادعای ضد ایرانی وزیر خارجه فرانسه

کد خبر: ۷۸۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 07 March 2018

وزیرامورخارجه فرانسه با ادعای اینکه ایران تسلیحات زیادی در یمن دارد از پاسخ دادن به سوالات درباره اینکه پاریس قصد دارد فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند یا نه، سر باز زد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیرامورخارجه فرانسه روز سه‌شنبه در کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه در پاسخ به این سوال که چرا پاریس به فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی با توجه به جنگ یمن پایان نمی‌دهد، از جواب دادن طفره رفت و گفت: ایران نیز تسلیحات زیادی در یمن دارد.

لودریان با بیان اینکه اولویت یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن است، مدعی شد: من به معنای واقعی نگران وضعیت یمن هستم.

وی در ادامه با تکرار ادعایش مبنی بر وجود سلاح‌های ایرانی در یمن گفت: این یک جنگ بیهوده است. این واقعیت دارد که تسلیحات سعودی در این کشور هستند، اما آیا باور می‌کنید که تسلیحات ایرانی نیز در آنجا وجود داشته باشد؟ بله، به میزان زیادی هست.

به گزارش رویترز، پادشاهی عربستان که از سال ۲۰۱۵ تاکنون ائتلافی را برای مقابله با حوثی‌ها در یمن که اکنون شمال این کشور و صنعا پایتخت آن را تحت کنترل دارند، به راه انداخته است، با حملات هوایی خود به این کشور منجر به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار تن و آوارگی بیش از سه میلیون یمنی شده است.

دولت فرانسه به ویژه از زمان ریاست جمهوری امانوئل مکرون با انتقادات شدیدی از سوی گروه‌های حقوق بشری به دلیل فروش تسلیحات به سعودی‌ها مواجه شده است. آن‌ها می‌گویند که فرانسه اجازه می‌دهد این تسلیحات علیه مردم یمن در عملیات نظامی ریاض علیه این کشور استفاده شود. عربستان و امارات متحده عربی دو خریدار عمده تسلیحات فرانسه هستند و از این کشور تانک، خودرو‌های نظامی، مهمات و توپ دریافت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار