بازدید 11317
۲

خرید به صرفه خانه در نارمک

کد خبر: ۷۸۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 07 March 2018

محله‌ی شما هر اندازه هم که بزرگ باشد، صد میدان ندارد. نارمک تنها محله‌ی تهران است که صد میدان دارد و اصلی‌ترین میدان آن هم میدان نوبت است که البته مردم آن را به نام میدان هفت حوض می‌شناسند. خیابان اصلی نارمک، خیابان آیت است.

معماری فرانسوی در نارمک

ساختمان‌های قدیمی ساز محله، که امروزه تعدادشان بسیار کم است، نشان از معماری فرانسوی دارند و یادآور بنیان‌گذاران محله، یعنی فرانسوی‌ها هستند؛ البته نارمک هم مانند بسیاری از محله‌های تهران در ابتدا یک ده بود و ساکنان آن به کار زراعت مشغول بودند و در واقع قبل از حضور فرانسوی‌ها هم مسکونی بود؛ ولی شکل و شمایل شهری نداشت. برخی می‌گویند، اهالی نارمک، نار یا همان انار می‌کاشتند. در هر حال توسعه و آبادانی محله با حضور فرانسوی‌ها آغاز شد و این سبک از طراحی و ساختن خیابان و داشتن صد میدان، ایده‌ی فرانسوی‌ها بود.

جالب است بدانید که طراح تمامی میادین محله‌ی نارمک به گونه‌ای که ورود و خروج به هر میدان از نظر ترافیکی، بسیار اصولی طراحی شده است.

دسترسی به نارمک

دو خط اتوبوس تندر رو از نارمک عبور می‌کنند. اولی خط ۳ است که از پایانه‌‌ی علم و صنعت تا سه راه افسریه می‌رود و دومی خط ۵ است که از علم و صنعت به میدان آرژانتین می‌رود.

اگر به اتوبوس علاقه ندارید، می‌توانید سوار متروی سرسبز شوید که در ابتدای خیابان آیت است. ۴ ایستگاه متروی فدک، گلبرگ، علم و صنعت و باقری هم در فاصله‌ی اندکی از محله‌ی نارمک قرار دارند.

اگر قصد استفاده از خودروی شخصی را دارید نیز می‌توانید از اتوبان‌ امام علی، بزرگراه همت، بزرگراه شهید باقری، اتوبان رسالت، خیابان نظام آباد و خیابان تهران نو برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید.

در مجموع نارمک از نظر دسترسی شرایط مطلوبی دارد.

تفریح و خرید در نارمک

هر میدان نارمک در واقع محلی برای تفریح ساکنان محله است. این میدان‌ها شبیه پارک‌های کوچک هستند که اغلب چند وسیله‌ی بازی برای کودکان نیز دارند. علاوه بر این در محله‌ی نارمک ۱۸ پارک و بوستان وجود دارد که پاتوقی برای اهالی محله و خوش و بش کردن‌های عصرگاهی آن‌ها است.

حوالی هفت حوض نیز تعداد زیادی مغازه و پاساژ وجود دارند. شهر کتاب، فروشگاه خانه و کاشانه، پاساژ ساعت، مرکز تجاری سون سنتر، مرکز خرید نبوت، چندین مغازه‌ی طلافروشی و... از جمله این مراکز خرید هستند.

در محله‌‌ی نارمک رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌های کوچک و بزرگ و سفره‌ خانه‌های سنتی متعددی نیز وجود دارد. همچنین در طبقه‌ی انتهایی مرکز خرید سون سنتر نیز یک فودکورد بزرگ با سطح قیمتی متوسط به بالا احداث شده است.

خرید آپارتمان در نارمک

قیمت خرید خانه در نارمک در ابتدا بستگی به موقعیت مکانی آن دارد؛ زیرا نارمک محله‌ی بزرگی است و سه ناحیه‌ی شهری را در برمی‌گیرد. قسمتی از نارمک که همسایه‌ی محله‌ی فرجام است، قیمت‌های بالاتری دارد و قسمتی که به سمت نظام آباد می‌رود، قیمت‌های پایین‌تری دارد.

می‌توانید در نارمک از متری یک و نیم میلیون تومان تا حدود متری ۵ میلیون تومان خانه پیدا کنید؛ البته برای ساختمان‌های نوسازی که شرایط ویژه‌ای دارند، این قیمت تغییر می‌کند.

خرید آپارتمان در نارمک، با توجه به امکانات محله و در مقایسه با قیمت‌های سایر محله‌های تهران، می‌تواند منطقی به نظر بیاید. سایت دیوار به شما در مقایسه‌ی قیمت‌های آپارتمان در این محله و سایر محله‌ها کمک خواهد کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
محله فوق العاده ایست
1/5 میلیون تومان در کجای نارمکمیشه خونه خرید؟ میشه آدرس بدید خونه لازم داریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر