بازدید 2902
اقتصاد در گذر زمان

از تصویب قانون استخدام مستشاران آمریکایی و اروپائی تا خریداری 2 هزارتن گوشت یخ زده از یوگسلاوی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی شانزدهمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۸۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 07 March 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی شانزدهمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

16 اسفند 1299، قانون استخدام مستشاران آمريكائي و اروپائي در امور نظامي، مالي، قضائي و فلاحتي به تصويب كابينه سيدضياءالدين طباطبائي رسيد.

16 اسفند 1312، قانون محاسبات عمومی در مجلس شورای ملی تصویب شد.

16 اسفند 1332، دکتر شاخت کارشناس اقتصادی آلمان تهران را ترک کرد. همچنین در این روز، دنیس رایت، مستشار انگلیس در تهران برای ارائه گزارش نفت به لندن رفت.

16 اسفند 1334، "آنتونی ناتینگ" وزیر مشاور کابینه انگلیس در مجلس عوام این کشور طی سخنانی گفت آنچه که باعث می ‌شود بریتانیا موقعیت خود را در منطقه خاورمیانه حفظ کند، اهمیت نفت ایران و عراق و کویت است.

16 اسفند 1340، دانشسرای مالی مجددا گشایش یافت.

16 اسفند 1349، سود بازرگانی و عوارض میوه لغو شد.

16 اسفند 1350، وزارت کشاورزی ۲ هزار تن گوشت یخ زده از یوگسلاوی خرید.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار