بازدید 1785

هشدار آلمان به آمریکا درباره تشدید جنگ تجاری

دولت آلمان به آمریکا هشدار داد، بالا گرفتن جنگ تجاری میان اروپا و آمریکا هر دوی آنها را متضرر خواهد کرد و در عین حال از واشنگتن خواست تا "مسیر اشتباه" را در پیش نگیرد.
کد خبر: ۷۸۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 06 March 2018

دولت آلمان به آمریکا هشدار داد، بالا گرفتن جنگ تجاری میان اروپا و آمریکا هر دوی آنها را متضرر خواهد کرد و در عین حال از واشنگتن خواست تا "مسیر اشتباه" را در پیش نگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشتفن زایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به خبرنگاران در شهر برلین در واکنش به تهدید های اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحمیل تعرفه‌های بالا بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا گفت: این که یک جنگ تجاری بالا بگیرد نه به نفع آمریکا است، نه به نفع آلمان و نه به نفع اروپا.

زایبرت خاطر نشان کرد: این که کسی دور خودش دیوار بکشد و صرفا رو به حمایت گرایی از داخل بیاورد یک مسیر اشتباه است.

وی ادامه داد: یک چنین تدابیری باعث وارد شدن صدمه به جریانهای تجارت بین‌المللی و صنایع ما خواهد شد اما فراتر از همه کارگران و مصرف کنندگان را در هر دو سمت اقیانوس اطلس متضرر خواهد کرد.

چند روز پیش بروکسل نیز در واکنش به تهدیدهای دولت ترامپ از امکان یک جنگ تجاری تلافی جویانه خبر داده و گفت اگر ترامپ به وعده اش برای تحمیل تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا عمل کند در آن صورت آنها نیز اقدام به اعمال مالیات در مرز برای اقلامی نظیر موتور سیکلت، آب پرتقال و لباسهای جین خواهند کرد.

گونتر اوتینگر، کمیسیونر بودجه اتحادیه اروپا به خبرگزاری آلمان گفت این بلوک قصد دارد "تدابیر متناسب" در پاسخ به تعرفه‌های آمریکا اتخاذ کند.

وی اظهار کرد: این تدابیر باید بدون تحریک یک واکنش افراطی و متعاقب آن تشدید تنش، بر بازار آمریکا تاثیر بگذارد.

پاسخ‌هایی که بروکسل برای تعرفه‌های آمریکا پیشنهاد داده یادآور جنگ تجاری است که در سال ۲۰۰۳ باز هم بر سر فولاد در حال بالا گرفتن میان دولت جورج دبلیو. بوش در آمریکا و اتحادیه اروپا بود اما سر آخر آمریکا با عقب نشینی از موضعش نگذاشت اتحادیه اروپا به تهدیدهایش عمل کند و جلوی تشدید آن را گرفت.

ترامپ در توئیتی نوشت: این بار اگر اتحادیه اروپا طرحهایش را به اجرا درآورد ما خیلی ساده مالیاتی را بر خودروهای آنها که آزادانه به آمریکا سرازیر می شوند اعمال خواهیم کرد.

زایبرت گفت:برلین در کنار شریک نزدیکش یعنی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و کمیسیون این قاره از نزدیک ناظر خواهد بود که آمریکا در روزهای آینده چه تدابیری را اجرایی می کند و این تدابیر را برای دادن واکنش درست ارزیابی خواهد کرد.

او تاکید کرد: ما از بازارهای بازو بازارهای آزاد دفاع خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار