بازدید 2378

تذکر پژمانفر نسبت به روند پیگیری سوال از رئیس‌جمهور

کد خبر: ۷۸۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 06 March 2018

 

نماینده مردم مشهد با انتقاد از پیگیری هیئت رئیسه مجلس در خصوص سوال از رئیس‌جمهور تاکید کرد: نسبت به روند پیگیری سوال از رئیس‌جمهور اعتراض داریم.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمان‌فر در تذکری آیین نامه‌ای در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به ماده ۲۱۲ و ۱۲ آیین‌نامه خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: هیئت رئیسه قسم خورده که نسبت به اجرای آیین نامه تعهد داشته باشد. طبق ماده ۲۱۲ اگر یک چهارم نمایندگان مطلبی را در خصوص سوال از رئیس‌جمهور داشته باشند، باید به هیئت رئیسه دهند و طبق آیین نامه باید در اسرع وقت این موضوع به کمیسیون ارجاع شود.

وی با بیان اینکه نسبت به این روند پیگیری سوال از رئیس‌جمهور اعتراض دارم، تاکید کرد: خلاف آیین نامه اقدام شده است. چراکه هیئت رئیسه علی الخصوص رئیس مجلس نسبت به آیین نامه پایبند نیست. علاوه بر این، این موضوع در ارسال به کمیسیون تاخیر داشته است. در خصوص این موضوع در کمیسیون در تاریخ ۹۶/۱۱/۲۹ جلسه داشتیم و باید در ۱۲/۶/ ۹۶ تعیین تکلیف می کردند. چرا در زمان تعطیلی نمایندگان سوال نماینده‌ها تا تاریخ ۱۲/۱۳/ ۹۶ معطل گذاشته شد؟

پژمانفر ادامه داد: ۸۷ نفر از نمایندگان عدم قانع شدنشان را نسبت به توضیحات نمایندگان دولت به صحن کمیسیون دادند و اعلام کردند. سوال از رئیس‌جمهور هیچ اشکالی ندارد. گزارشی که هیئت رئیسه در این موضوع داد، خلاف واقع بود. گزارش جعلی و در پشت دربهای بسته غیرواقعی بود. من تقاضا کردم در جلسه‌ای که هیئت رئیسه در اینباره می خواهد بگذارد حضور پیدا کنم و توضیح بدهم ولی نگذاشتند. چرا در پشت دربهای بسته این موضوعات را تصمیم گیری می کنید و حق مردم را تضییع می کنید؟

علی مطهری در پاسخ به اظهارات پژمانفر گفت: من خودم در متن موضوع بودم. عده‌ای امضایشان را پس گرفتند و گفتند که امضاهای دیگری داریم و بعد از هفت روز امضایشان را آوردند. من خودم امضا کننده بودم و مدافع بودم ولی متاسفانه خود سوال کنندگان در طول یک هفته به شهرستان رفته بودند و در حفظ سوال کوتاهی کردند.

وی افزود: لیستی که دست آقای ذوالنور بودند تحویل ندادند و این مشکل وجود داشت. هیئت رئیسه بعد از جلسه کمیسیون طبق آیین نامه عمل کرد. ملاک همان تا یک هفته بود اگر تا آن زمان امضاها ۷۳ عدد بود مطرح می‌شد ولی نبود. آیین نامه رعایت شد ولی دوستان سوال کننده کوتاهی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار