بازدید 3695
۱

راهکارهایی طلایی برای خداحافظی با استرس

کد خبر: ۷۸۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 06 March 2018

مشاور مباحث انگیزشی گفت: کسانی که زیاد دچار استرس می‌شوند نشان دهنده آن است که اعتماد به نفس بالایی ندارند در حالی که باید این دسته از افراد قهرمان درون خودشان را با خودباوری زنده نگه دارند.

به گزارش فارس، ایلیا ایمانی، در ارتباط با مدیریت استرس اظهارداشت: اطمینان قلبی و سطح آگاهی بالا عاملی برای پیشگیری از استرس قبل از امتحان است و در رابطه با مدیریت استرس قبل از امتحان باید گفت که زمانی استرس ایجاد می‌شود که فرد اطمینان قلبی بالا نسبت به درس و امتحان ندارد و به اعقتاد من استرس اغراق خلاء‌هایی است که حتی یک درصد از صد درصد را تشکیل نمی‌دهد و ما متاسفانه در ایجاد آن بسیار اغراق می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنقدر که منفی‌های یک موضوع را در نظر داریم به مثبت‌های آن توجه کمتری از خود نشان می‌دهیم به طور مثال اگر در رابطه با درسی احساس ضعف و منفی نگری می‌کنیم هیچگاه نیامدیم فصولی را که در آن بهتر مهارت داریم را مدیریت کنیم و همیشه تمام جوانب را منفی نگاه کرده ایم و این سرآغاز یک ضعف و استرس بزرگ در دانش آموزان یا دانشجویان است.

ایمانی افزود: برخی از افراد با اینکه درس‌های خود را تماما بلد هستند اما استرس همیشه سایه سار آن‌ها رخت بسته است در این صورت توصیه من به این گونه از افراد این است که در زمینه‌های غیر درسی اگر مهارت خاصی دارند به آن هم بپردازند تا با اعتماد به نفس بالا و کم توجهی به استرس پیش روند و موفقیت در یک رشته از ورزش می‌تواند مصداق و نمونه خوبی برای این کلام باشد.

این مشاور انگیزشی خودباوری و زنده نگه داشتن قهرمان درون را در کاهش استرس مهم برشمرد و گفت: کسانی که زیاد دچار استرس می‌شوند نشان دهنده آن است که اعتماد به نفس بالایی ندارند در حالی که باید این دسته از افراد قهرمان درون خودشان را با خودباوری زنده نگه دارند و علم خود را به آن هدفی که برایش دچار استرس شده اند بالا ببرند تا دوز استرس در این افراد کاهش یابد.

وی به نقش حمایت خانواده‌ها در ایجاد انگیزه در فرزندان دانش آموز و کاهش استرس در آنها اشاره کرد و گفت: به نسبتی یک پدر یا مادر، فرزند خود را در هر زمینه ای با آگاهی تشویق و تقویت می‌کنند این رفتار پسندیده از سوی والدین میزان فوق انگیزشی دانش آموزان را ده‌ها برابر می‌کند و همین عامل در مدیریت استرس دانش آموزان و دانشجویان بسیار تاثیر مثبت می‌گذارد.

خانواده نقش مهمی در کاهش استرس فرزندان دارد

این مشاور تحصیلی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید باورهای درست و دلیل‌های موجه برای رشد و حرکت به سمت موفقیت را به فرزندان خود آموزش دهند هر چند کلامی نباشد و با یک تشویق ساده یا رفتار حمایتی این کمک رسانی به فرزندان به نحو احسنت می‌تواند انگیزه و اعتماد به نفس فرزندان را بالا ببرد که مسئله بسیار مهمی است.

ایمانی ادامه داد: در بسیاری از مواقع دانش آموزان نمی‌دانند در چه مسیری باید حرکت کنند و این گفته من به مثابه سوختی است والدین باید اراده، انگیزه، حمایت را به فرزندان دانش آموز تزریق کنند تا سبب رشد فرزندان شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از والدین هنوز از شیوه تنبیه یا پاداش استفاده می‌کنند که البته این روش در دانش آموزان ابتدایی کاربرد دارد اما در مقاطع بالاتر دیگر صحبت آزمون و خطا نیست بلکه رفتاری در جهت حل مسئله یا درک دانش آموز مهمترین گزینه رفتاری از سوی والدین است که فرد را به سمت هدفش سوق دهند.

این مربی کارگاه‌های انگیزشی کشوری در پایان اظهار کرد: متاسفانه برخی از والدین کمبودها و نشدن‌های خودشان را به فرزندانشان هم سرایت می‌دهند و چون خودشان کمبودهایی داشته اند و نتوانسته اند پیشرفت کنند نباید این دیدگاه را نسبت به فرزندان خود داشته باشند و بالعکس خانواده باید حامی و انرژی دهنده مثبت به فرزندان خود باشند و این خود اعتماد به نفس و مدیریت استرس را در فرزندان بالا می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، استرس احساسی است که زمانی به شما دست می‌دهد، که فشار بیشتر از آنچه شما به آن عادت داشته‌اید برشما وارد شود.

زمانیکه شما دچار استرس می‌شوید، بدن شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند که سرعت تپش قلب را بالا برده، تنفس شما را سریع‌تر کرده و میزان انرژی بیشتری به شما می‌دهد.

بعضی از انواع استرس عادی و حتی مفید بوده و بدون آن شما انگیزه‌ای برای فعالیت ندارید. بعضی ها معتقدند این نوع استرس به انسان کمک کرده و زندگی بدون آن بی معناست. اما اگر استرس بیشتر از توان جسمی و روحی ما باشد و زندگی مارا تحت تاثیر قراردهد، استرس بد یا کاهنده نامیده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لطفا اظهارات مشاورین معتبر کنکور رو منتشر کنید نه به ازای دریافت پول از هر کس و ناکسی پست منتشر کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار