بازدید 3147

منظور رئیس جمهور از برگزاری رفراندوم چه بود؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است رئیس جمهور با کلی‌گویی درباره رفراندوم کاسبی می‌کند و تا زمانی که کشور در موضوعی به بن‌بست نرسیده باشد نیازی به برگزاری همه پرسی نیست.
کد خبر: ۷۷۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ 05 March 2018

 

مجتبی ذوالنوری برگزاری رفراندوم را به خودی خود مصداق دموکراسی ندانست و گفت: دموکراسی معنای موسعی دارد و ممکن است تعریفی برای آن وجود داشته باشد اما برداشت ها و مصادیق آن به یک شکل نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در حال حاضر چندان به نظر نمی رسد انتخاب ریاست جمهوری در آمریکا بر عهده مردم باشد بلکه تصمیمات در جای دیگری گرفته می شود و این در حالی است که مشارکت مردمی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران از آمریکا بیشتر است و این دموکراسی واقعی است.

وی در ادامه با اشاره به مسیرهای قانونی برگزاری رفراندوم بیان داشت: اگرچه در قانون جایگاهی برای رفراندوم وجود دارد اما باید از رئیس جمهور که معتقد است باید همه پرسی برگزار شود، پرسید کدام موضوع در کشور است که راه حل قانونی برای آن وجود ندارد و باید رفراندوم برگزار کرد.

ذوالنوری در ادامه از ابهام کلام رئیس جمهور انتقاد کرد و افزود: رئیس جمهور همواره مبهم صحبت می کند و رویه وی به گونه ای است که با غیرشفاف و مبهم حرف زدن و کلی گویی کاسبی می کند چرا که شفاف گویی هزینه دارد و اجازه بهره برداری نمی دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید در موضوعی به بن بست رسیده باشیم که به رفراندوم بیانجامد، خاطرنشان کرد: رییس جمهور خود را حقوقدان می داند پس باید مصادیقی برای برگزاری رفراندوم بیاورد تا تمام مسیرها بررسی شود و در نهایت اگر به بن بست رسید، رهبری فصل الخطاب ماجرا بوده و ایشان باید دربراه برگزاری همه پرسی نظر بدهند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل