بازدید 4991

بازتاب بین‌المللی گفت‌وگوی ظریف با یک روزنامه

تارنمای اسپوتنیک روسیه امروز (دوشنبه) نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از آنچه «افراط گرایی» اتحادیه اروپا در ارتباط با کشورش خواند، انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۷۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 05 March 2018

ایرنا نوشت: تارنمای اسپوتنیک روسیه امروز (دوشنبه) نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از آنچه «افراط گرایی» اتحادیه اروپا در ارتباط با کشورش خواند، انتقاد کرد.

اسپوتنیک تصریح کرد: ظریف در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت که « اروپا برای نگهداشتن آمریکا در توافق هسته ای، دچار افراط گرایی شده است و این به سیاست های اتحادیه اروپا ضربه خواهد زد.»
به گزارش رسانه ها، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه که همزمان با انتقاد پاریس از برنامه موشکی ایران، وارد تهران شده است، در دیدارهای خود به سه موضوع برنامه اقدام مشترک (برجام)، آزمایش های موشکی ایران و وضعیت منطقه خاورمیانه، خواهد پرداخت.
کشورهای اروپایی برخلاف واشنگتن، بارها بر تعهد خود به توافق هسته ای ایران تاکید کرده و از طرف های این توافق خواسته اند تا به آن احترام بگذارند.
سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران نیز پیش تر در مورد تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن توافق هسته ای به دلیل اقدام تهران برای توسعه و پیشبرد برنامه موشکی خود، اظهار نظر کرده و گفته بود: شرط اولیه برای موافقت ایران برای رایزنی در مورد برنامه موشکی خود، نابودی سلاح های هسته ای و موشک های دوربرد آمریکا و کشورهای اروپایی است.
اسپوتنیک در پایان نوشت: ترامپ مکررا از توافق میان اتحادیه اروپا، ایران و کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک انتقاد کرده است. این توافق که به برنامه موشکی ایران اشاره ای نمی کند، در ازای برداشته شدن تحریم های ضد ایرانی، برنامه هسته ای ایران را محدود کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار