بازدید 4509
محسنی اژه ای:

رسیدگی‌نکردن به فساد، موجب سقوط نظام می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مسئولی که در دوره ای کوتاه دارای ثروت سنگین شد، باید مورد بازخواست قرار گیرد؛ گفت: رسیدگی نکردن به فساد، موجب سقوط نظام می شود.
کد خبر: ۷۷۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ 05 March 2018

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مسئولی که در دوره ای کوتاه دارای ثروت سنگین شد، باید مورد بازخواست قرار گیرد؛ گفت: رسیدگی نکردن به فساد، موجب سقوط نظام می شود.

به گزارش ایرنا؛ محسنی اژه ای در پاسخ به این پرسش که چرا پس ازگذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، هنوز شنیده می شود قانون اجازه نمی‌ دهد یا دولت و مجلس همکاری نمی کنند یا بودجه نداریم و اینکه این موارد ازجایی دیگر برای مردم قابل پذیرش نیست، گفت: در این زمینه انصاف داشته باشید، چون در همه موارد این مسائل را بیان نکردیم؛ شما ببینید در این سال‌ها چه کسانی به زندان رفته اند؛ زمانی می‌ گفتند چرا آفتابه دزد‌ها را دستگیر می‌ کنید، اما اکنون بالاترین مقامات مسئول و معاون اول رئیس جمهور سابق در زندان است و برادر رئیس جمهور نیز تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد:«آیا باید مطابق قانون عمل کنیم یا نه؟ یک بار شده در این سال‌های اخیر به جای بازرسی کل و وزارت اطلاعات ، بپرسید حراست‌ها چه می کنند؟ مگر وزارت نفت یا بانک سرمایه حراست نداشته است؟ معتقدم اگر به فساد رسیدگی نکنیم، باعث سقوط نظام می ‌شود. به ویژه فساد مالی که اثر وضعی دارد و باید محاکمه بسیاری از آنانی که قانون اساسی و قانون اجازه می دهد، علنی باشد.»

محسنی اژه ای افزود: محاکمه علنی این افراد، به نفع مردم، دستگاه قضایی و قاضی و در جا‌هایی هم حتما به نفع متهم است، چون علاوه بر قضاوت قاضی از سوی مردم نیز مورد قضاوت قرار می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی