بازدید 10608

کنایه‌های تند امام جمعه تهران به احمدی نژاد

کد خبر: ۷۷۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 05 March 2018
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بازی‌خورده‌ها و فریب‌خورده‌ها در اغتشاش را باید نصیحت کرد، اما نباید در برابر جنایتکاران و افراد آدمکش حلم و رأفتی داشت و باید نظام آن‌ها را به سزای عمل ننگینشان برساند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه بنده مطالبی را برای خطبه نماز جمعه این هفته آماده کرده بودم، اما، چون برخی از این مباحث جنبه کشوری نداشت، آن را از تریبون نمازجمعه مطرح نکردم، به تشریح این موارد پرداخت و اظهار داشت: این روز‌ها سناریویی در حال اتفاق افتادن است که مجموع حوادث آن‌یک مجموعه برنامه را سامان می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ما از طرفی شاهد اغتشاشات سامان‌یافته از سوی بیگانگان و از سوی دیگر شاهد هستیم افرادی می‌گویند شورای نگهبان نباشد و مجلس و دولت منحل شده و رئیس قوه قضائیه نیز عزل شود، آیا این‌ها متوجه می‌شوند که معنای این سخن برهم زدن کل نظام است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری درعین‌حال بابیان اینکه مردم ما با بصیرت هستند و همواره به شناسنامه افراد توجه دارند، گفت:‌مردم ما براساس عملکرد افراد به آن‌ها نمره می‌دهند، لذا باید از ریزش‌هایی که از قطار انقلاب پیاده شده و از مردم و ولایت جا ماندند عبرت بگیرند.

وی تصریح کرد: مردم ما راه خود را یافته‌اند و چشم آن‌ها از ریزش‌های بعد از انقلاب پر است، آن‌ها خط خود را از این افراد جدا کرده‌اند و جدا خواهند کرد.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: این روز‌ها همچنان واژه افراطی و تندرو بر سر برخی زبان‌هاست، درحالی‌که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نباید این واژه درباره نیرو‌های مؤمن و انقلابی به‌کاربرده شود، چراکه همین‌ها هستند که روز حادثه به کمک می‌آیند و توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه به افرادی که ولایی هستند و در برابر فتنه و نفوذ موضع دارند و تأکیددارند که نباید در رابطه با بیگانگان عزت نظام را زیر سؤال برد، چنین برچسبی زده می‌شود، افزود: به افراد این‌چنینی افراطی و تندرو می‌گویند و ای‌بسا که اگر قدری داشته باشند، آن‌ها را از مسئولیت خود برکنار می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر مقصودشان از افراطی‌گری و تندرو بودن، موضع‌گیری با فتنه و نفوذ است، به‌صراحت می‌گویم که آن‌ها اشتباه می‌کنند و اگر دنبال افراد معتدل هستند، باید به سراغ کسانی بیایند که در خط ولایت قرار دارند، چراکه ما اعتدال را با ولایت می‌شناسیم.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه نباید جلوتر و عقب‌تر از ولایت حرکت کنیم، یادآور شد: کسانی که این واژه‌ها را به کار می‌برند، در پی آن هستند که افراد ارزشی را از صحنه بیرون برانند، درحالی‌که انتظار ما این است و کسانی که در سفره انقلاب اسلامی ولایت‌فقیه نشسته‌اند، واژه‌های بدخواهان را تکرار نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه این گفت‌وگو بابیان اینکه فضای هتک و اهانت و بی‌ادبی به نفع هیچ‌کس نیست، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند، زیبا سخن بگوئید تا جواب زیبا بشنوید، اما متأسفانه در فضای مجازی برخی فضای توهین و هتک ایجاد کرده‌اند و لازم است در اینجا یادآوری کنم که رفتار مسئولان بر بدنه جامعه اثرگذار است.

وی افزود: جا دارد مسئولان ما در رفتار، گفتار، ادب و اخلاق خود مراعات لازم را داشته باشند و روشن است اگر این بی‌ادبی و بی‌اخلاقی از حاکمان بروز و ظهور داشته باشد، بر ملت سرریز خواهد شد و دیگر به شخص خاصی اختصاص نخواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه نقد سازنده هدیه خداوند است، گفت: امام صادق (ع) فرمود؛ بهترین برادرانمان کسی است که عیوبم را به من هدیه کند و من از کسانی که نقد سازنده می‌کنند، تشکر و استقبال می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شخصیت محترمی گفته است که خطبه سیداحمد خاتمی حلیمانه نبوده است، پاسخ من این است که حلم در برابر چه کسی؟ آیا این نویسنده محترم می‌گوید من در برابر کسانی که میله به چشم شهید وارد کرده، صورت شهید را سوراخ کرده و جمجمه او را شکستند، حلم به خرج دهم؟

وی با تأکید بر اینکه چنین رویه‌ای برخلاف قرآن است، گفت: قرآن می‌فرماید؛ باید زن و مرد زناکار را صد تازیانه بزنید چراکه آن‌ها از خط قرمز قانون عبور کرده‌اند و ازاین‌رو معتقد است که نباید در قبال آن‌ها رأفت و به‌طریق‌اولی حلم داشت، بنابراین وقتی قرآن در قبال یک پسر و دختری که تخلف کرده‌اند می‌گوید رأفت نداشته باشید آیا معقول است که در برابر یک فرد آدمکش حلم و رأفت داشت؟ من معنای حلم در برابر جنایتکاران را متوجه نمی‌شوم.

آیت‌الله خاتمی در پایان اظهار داشت: همان‌طور که گفتم بازی‌خورده‌ها و فریب‌خورده‌ها در اغتشاش را باید نصیحت کرد، اما نباید در برابر جنایتکاران و آدمکش حلم و رأفتی داشت و باید نظام آن‌ها را به سزای عمل ننگینشان برساند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر