بازدید 19192
هزار و صد و چهل و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

دلیل شروع اعتراضات دی ماه «شوخی بد» بود!/تیم اقتصادی دولت در تابستان ۹۷ تغییر می‌کند؟/پشت‌پرده افزایش جمعیت زنان کارتن‌خواب در پایتخت چیست؟/توجیه واعظی درباره حرف‌های پرحاشیه روحانی

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: فرهنگی: برخی وزرا در دولت دوازدهم تنبل هستند/آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی/نظر وزیرعلوم درباره اخراج برخی استادان دانشگاه آزاد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۷۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 05 March 2018
محمد دوست قرین ـ تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

احمدی‌نژاد هیچ گاه از توهم خلاصی ندارد


علی یونسی، مشاور رئیس جمهور: احمدی‌نژاد با زرنگی در حال پاک کردن چالش‌ها و پرونده‌های گذشته و تاریخی است که خود عامل ایجاد آن بوده و به این ترتیب، می‌خواهد فرافکنی و مظلومنمایی کرده و خود را به عنوان محور اپوزوسیون، در مقابل نهادهای حکومتی و قوا نشان دهد. احمدی‌نژاد خود مسئول برگزاری دو انتخابات و ناظر و شاهد بر چندین انتخابات بوده است بحث اصلی این است، که او مشکلاتی ایجاد کرده که یا دیگر قابل حل شدن نیست، و یا کشور باید هزینه‌های سنگینی برای عبور از این مشکلات پرداخت کند. بخش قابل توجه مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد، محصول کار دولت وی است و احمدی‌نژاد هم خود فهمیده که مسئول انسداد و بن‌بست‌هایی است که در کشور وجود دارد، و امروز می‌خواهد خود را آن از شرایط خلاص کند. این نظر آقای باهنر درست بود که گفت آقای احمدی‌نژاد دچار یک توهم استو این فرد هیچ گاه از توهم خلاصی ندارد.

توجیه واعظی درباره حرف‌های پرحاشیه روحانی


محمود واعظی در واکنش به اعتراضاتی که به سخنان رئیس‌جمهور در مورد کم‌عقل خواندن منتقدانش بیان کرده بود گفت: وی در پایان به هجمه های اخیر صورت گرفته به رئیس جمهور در موضوع لزوم طرح نقد در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری که برای حمایت از نقادی و پذیرفته شدن گفتمان نقادانه در ساختار حاکمیت حاضر است این همه هزینه بدهد وهجمه ها را به جان بخرد، قاعدتا حساب منتقدان را با مخالفان و دشمنان نظام و دولت یکی نمی داند .

روایت کوهکن از نحوه برخورد پلیس با معترضان حجاب


محسن کوهکن، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نحوه برخورد پلیس با متخلفان از قانون را بدون غرض‌ورزی و نیت سوء دانست و پرسید: چرا برخی به جای محکوم کردن «جرم» و «مجرم» به مجریان قانون خرده می‌گیرند؟ این که عده‌ای نوع برخورد پلیس با متخلفان را به «محرم و نامحرم» تقسیم می‌کنند باید توجه داشته باشند رعایت احکام اسلامی متناسب با شرایط زمان و مکان و تشخیص شرایط آن قابل تغییر است. مامور نیروی انتظامی نیز در حین ماموریت و پس از چند بار تذکر زبانی و بی‌توجهی متخلف، بی‌آنکه دستش به بدن نامحرم برخورد مستقیم داشته باشد از تداوم ارتکاب جرم آشکار وی جلوگیری کرد.

حواشی انتخاب فرزند محمود بهمنی به عنوان شهردار ادامه دارد


معاون عمرانی استاندار البرز بر تعیین تکلیف هرچه سریع تر شهرداری هشتگرد بر اساس نظر شورای اسلامی این شهر تاکید کرد. خسرو ارتقایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: با توجه به اولویت و ضرورت فعالیت هرچه سریع تر مدیریت شهری در هشتگرد استانداری با توجه به نظر شورای اسلامی این شهر اقدامات موثر را انجام خواهد داد وی ادامه داد: نزدیک به 6 ماه از زمان آغاز به کار سرپرست شهرداری هشتگرد گذشته است و اکنون باید هر چه سریع تر این موضوع تعیین تکلیف شود ارتقایی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مستقر برای استانداری البرز فرقی نمی کند و هر چه نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری هشتگرد باشد، استانداری براساس آن عمل خواهد کرد. اعضای شورای شهر دوره پنجم شهر هشتگرد در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز شهریور ماه سال جاری امیر بهمنی را به عنوان شهردار جدید این شهر برگزیدند که این انتخابات با حاشیه هایی همراه شد.

انتقاد سلیمی نمین از لحن هیجانی امام جمعه تهران


عباس سلیمی نمین در یادداشتی در روزنامه اعتماد درباره واکنش امام جمعه تهران به حوادث خیابان پاسداران نوشت: زماني كه جامعه از بسته بودن رهايي مي‏يابد و هر روز تمايل به حركت در فضاي بازتري نسبت به گذشته پيدا مي‌كند همه سلايق و گرايش‏هاي موجود در آن به خود حق مي‌دهند تا ديدگاه‌هاي‌شان را ترويج كنند و بعضا به هر نحو مقتضي حاكم سازند. در چنين شرايطي فعل و انفعالات چندوجهي جامعه بسيار سخت و شكننده خواهد شد و مديريت آن نيازمند حلم و حكمت فراوان است. جمعه اين هفته خطيب محترم نمازجمعه تهران حجت‌الاسلام سيد احمد خاتمي با لحني هيجاني خطاب به مسوولان انتظامي و قضايي كشور سخناني گفت كه دور از انتظار بود. در حالي كه افرادي با ارتكاب جنايت مي‏كوشند نيروهاي تامين‌كننده امنيت كشور را عصبي سازند و به واكنش‏هاي تند با صاحبان يك‏ گرايش وا دارند، كاش امام جمعه موقت محترم تهران بدون هيچ‏گونه توصيفات احساسات‏ برانگيز آنان را در عمل به قانون دعوت به بردباري مي‌كردند، زيرا نيروي انتظامي كه در برابر ديدگانش جنايتي هولناك را نسبت به همكارش شاهد بوده به اندازه كافي خشمگين است.

رای پرونده املاک نجومی شهرداری صادر شد


دادستان تهران رای صادره درباره پرونده موسوم به املاک نجومی را اعلام کرد. جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده املاک نجومی با اشاره به صدور ۱۸۲ فقره قرار نهایی در این پرونده‌ها، در خصوص نوع قرار‌ها افزود: ۱۲ پرونده منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی شده و ۱۷۰ مورد قرار منع تعقیب صادر شده است. وی مبنای دادستان در صدور قرار منع تعقیب را، قرار دادن تفاوت قیمت در زمان واگذاری املاک و قیمت هیأت کارشناسی تعیین شده توسط بازپرس دادسرا اعلام نمود و افزود: ۴۰ نفر از کسانی که قرار منع تعقیب درمورد آن‌ها صادر شده است یا ملکی نگرفته‌اند و یا قرارداد واگذاری املاک فسخ گردیده بود. 

کنایه های تند امام جمعه تهران به احمدی نژاد


آیت‌الله خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با فارس: ما از طرفی شاهد اغتشاشات سامان‌یافته از سوی بیگانگان و از سوی دیگر شاهد هستیم افرادی می‌گویند شورای نگهبان نباشد و مجلس و دولت منحل شده و رئیس قوه قضائیه نیز عزل شود، آیا این‌ها متوجه می‌شوند که معنای این سخن برهم زدن کل نظام است؟ عضو مجلس خبرگان رهبری درعین‌حال بابیان اینکه مردم ما با بصیرت هستند و همواره به شناسنامه افراد توجه دارند، گفت:‌مردم ما براساس عملکرد افراد به آن‌ها نمره می‌دهند، لذا باید از ریزش‌هایی که از قطار انقلاب پیاده شده و از مردم و ولایت جا ماندند عبرت بگیرند. وی تصریح کرد:‌ مردم ما راه خود را یافته‌اند و چشم آن‌ها از ریزش‌های بعد از انقلاب پر است، آن‌ها خط خود را از این افراد جدا کرده‌اند و جدا خواهند کرد.


این ۲۵ هزار میلیارد تومان کجاست؟


چند موسسه اعتباری غیرمجاز طی سال‌های اخیر توانسته‌اند ۲۵ هزار میلیارد تومان از مردم جذب کنند. اعلام رسمی این است که بانک مرکزی در دو سال اخیر حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای جبران خسارت سپرده‌گذاران این موسسات اختصاص داده است. جدای از هر حاشیه‌ای سوال اینجاست که این ۲۵ هزار میلیارد تومان کجا رفته و سهامداران و مدیران این موسسات با این ارقام هنگفت چه کرده‌اند که اکنون باید از پول بانک مرکزی و به عبارتی پول مردم برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران خرج شود؟ در عین حال که قرار بر این بوده در ازای خط اعتباری که بانک مرکزی پرداخت می‌کند، ملک و دارایی به وثیقه گذاشته شود؛ اما آیا ریز خط اعتباری که بانک مرکزی به این موسسات پرداخت کرد، در قبال دریافت ملک و وثیقه بوده است؟ این هم موضوعی است که هیچ گاه پاسخ آن مشخص نشد. موضوع دیگری که این روزها سوال برانگیز است، این است که با وجود اینکه هر سه قوه برای ساماندهی موسسات غیرمجاز وارد شده‌اند و هر یک منتقدانه سپرده‌گذاران و حتی بانک مرکزی را زیر سوال می‌برند که نباید اجازه رسیدن به شرایط فعلی را می‌داد، چرا در دهه ۱۳۸۰ که عنوان می‌شود این موسسات شکل گرفته‌اند، اجازه فعالیت پیدا کردند و چرا در آن هنگام دستگاهی برای ممانعت از فعالیت چنین موسساتی که غیرمجاز بودند؛ وارد نشده است و البته ابهاماتی دیگر. در مجموع ماجرای موسسات غیرمجاز بسیار پیچیده‌تر از آن به نظر می‌رسد که هاله‌ای از آن مطرح می‌شود./ایسنا

 واکنش یک نماینده اصولگرا به رفتار دختران خیابان انقلاب


محسن کوهکن نماینده مردم لنجان و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: معدود دخترانی که کشف حجاب می‌کنند باید بدانند که جرم‌شان با خانمی که روسریش از روی بی‌احتیاطی هنگام رانندگی می‌افتد، کاملا متفاوت است. «جرم» از نظر قانون به «فعل» یا «ترک فعل» گفته می‌شود و «مجرم» تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. «جرم» گاهی عمومی است و گاهی دارای شاکی خصوصی است. «جرم» وقتی حالت «سازماندهی» پیدا کرد مسؤولیت «مجرم» نیز متفاوت می‌شود. ماهیت نقض قانون از روی سهل‌انگاری و بی‌توجهی با نقض آشکار و تعمدی قانون آن هم در ملاء عام بسیار متفاوت است و به صورت طبیعی واکنش مدعی‌العموم هم متفاوت خواهد بود. معدود دخترانی که کشف حجاب می‌کنند باید بدانند که جرم‌شان با خانمی که روسریش از روی بی‌احتیاطی هنگام رانندگی می‌افتد، کاملا متفاوت است. «حامیان» رفتارهای غیرقانونی اجتماعی دو دسته زبانی و فیزیکی هستند، برخورد ضابط دستگاه قضایی و قانون با این دو دسته متفاوت است و مجازات حامیان فیزیکی متخلفان شدیدتر از دسته اول است.چرا برخی به جای محکوم کردن «جرم» و «مجرم» به مجریان قانون خرده می‌گیرند؟ این که عده‌ای نوع برخورد پلیس با متخلفان را به «محرم و نامحرم» تقسیم می‌کنند باید توجه داشته باشند رعایت احکام اسلامی متناسب با شرایط زمان و مکان و تشخیص شرایط آن قابل تغییر است. مامور نیروی انتظامی نیز در حین ماموریت و پس از چند بار تذکر زبانی و بی‌توجهی متخلف، بی‌آنکه دستش به بدن نامحرم برخورد مستقیم داشته باشد از تداوم ارتکاب جرم آشکار وی جلوگیری کرد./ایسنا

اعتراض نماینده تهران به ساخت برج میلاد ۱۰ سال پس از افتتاح


علیرضا رحیمی،نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی گفت: برج میلاد درگام اول به عنوان یک پروژه مخابراتی تعریف شد، ضمن اینکه به عنوان یک نماد مدرن شهر تهران از این پروژه نام برده می شد؛ بنابراین اینکه در حال حاضر برج میلاد در حوزه مخابراتی قرار دارد یا خیر باید توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرد. شهرداری و شرکت بهره برداری از برج میلاد باید گزارشی از نوع فعالیت ها به مردم و افکار عمومی ارایه دهد، اگر کاربرد برج میلاد تنها معطوف به برگزاری کنفرانس، موزه،همایش و رستوران شود، به طورحتم نیاز به ساخت چنین سازه پرهزینه ای نبود؛ اما برای پیشگیری از هدررفت هزینه های شهرداری و منابع مردم فلسفه هر پروژه و کاربرد آن دررفاه شهروندان باید توضیح داده شود. کارشناسان معماری، مخابرات و مدیران شهری از دیدهای مختلفی به پروژه برج میلاد نگاه می کنند، گفت: معماران معتقدند درکنار برج آزادی ساخت یک پروژه جدید مانند میلاد برای تهران نیاز است، درحوزه مخابراتی سازه مرتفعی مانند برج میلاد برای نصب دکل ها ضروری بوده است؛ اما ازنگاه مدیریتی چنین پروژه ای باید مجددا بازتعریف شود./خانه ملت

پشت‌پرده افزایش جمعیت زنان کارتن‌خواب در پایتخت چیست؟


سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چون برنامه بلندمدتی برای ساماندهی زنان کارتن خواب وجود ندارد بنابراین با برنامه کوتاه مدت و مقطعی این افراد جمع آوری و سپس بعد از چند روز دوباره در سطح شهر رها می شوند. اغلب کارتن خواب‌ها معتاد هستند بنابراین نیاز است پس از جمع آوری با فرستادن آنها به مراکز ترک اعتیاد با آموزش زمینه های اشتغال آنها را فراهم کنند. اغلب زنان کارتن خواب معتاد هستند و بیماری اعتیاد از نوع بازگشت پذیر است، بیش از 70 درصد افرادی که به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می کنند معتاد می شوند و برگشت آنها بدون حمایت خانواده و دولت بسیار سخت و مشکل است./خانه ملت

آمار واژه ولایت فقیه در سخنرانی‌های احمدی‌نژاد


محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ از واژه ولایت فقیه ۲۶ بار در سخنرانی‌های خود استفاده کرده است. وی در سخنرانی‌های سال ۱۳۸۸ احمدی‌نژاد تنها هفت واژه ولایت فقیه دیده می‌شود و در سال 1389 الی 1392 نیز این واژه سه بار در سخنرانی‌های او تکرار شده است و از سال 92 تا به امروز تکرار نشده است./امید96

علت راي منفي محسن هاشمي به تحقيق و تفحص از همشهري


رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با انتخاب: هر اطلاعاتي شورا بخواهد، شهرداري مي دهد، نيازي به اين كارهاي تبليغاتي نيست. تجربه نیز نشان داده طرح های ‏اینچنینی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و پس از تصویب، ‏معمولا اتفاق و حرکت موثری در این راستا انجام نمی ‏شود؛ وگرنه رای منفی هیچ یک از اعضا به معنای دفاع ‏از عملکرد موسسه مذکور در سال های 84 تا 96 یعنی ‏در دوره شهرداری پیشین نیست.‏

درختکاری به جای زندان در گالیکش گلستان!


هاشمیان؛ رییس دادگستری کل گلستان گفت: محکومان 30 پرونده در شهرستان گالیکش واقع در شرق استان به جای حبس، 3هزار و 410 نهال در عرصه‌های منابع طبیعی، حاشیه جاده‌ها، فضای سبز شهری و مدارس منطقه غرس می‌کنند. قضات استان از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 254 رای جایگزین زندان صادر کرده اند که بیشتر آنها مربوط به غرس درخت است./ باشگاه خبرنگاران

در گزارش مجلس ششم، مرتضوی قاتل اعلام شده بود


محمد سیف زاده، وکیل خانواده زهرا کاظمی گفت: در آن گزارش باصراحت، کمیسیون به این نتیجه می‌رسد که قاتل، مرتضوی است. گزارش می‌گفت نصف شب، سه نفر از ماموران، با آقای مرتضوی وارد سلول می‌شوند و آنجا اتفاقی میافتد که خانم کاظمی حالشان بسیار وخیم می‌شود و با سرعت او را به بیمارستان می‌برند. وقتی که به بیمارستان می‌برند اطرافیان آقای مرتضوی به بیمارستان دروغ میگویند. میگویند ایشان اعتصاب غذا کرده و دچار خونریزی شده! بیمارستان از همه جا بیخبر، می‌رود دنبال این قضیه. درحالیکه ایشان مجدداً دچار ضربه مغزی شده و در اثر آن فوت می‌کند. اما دو تا اثر ضربه روی سربود. اگر مشخص می‌شد مرگ ناشی از کدام آن ضربات است قاتل مشخص می‌شد. یکی از این ضربه‌ها ضربه جلوی اوین و دیگری داخل سلول و موقع بازجویی مرتضوی./ اعتماد آنلاین

تیم اقتصای دولت در تابستان ۹۷ تغییر می‌کند؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هماهنگی رئیس جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی در بی‌اعتنایی به نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های گذشته در شرایطی که نه تنهاجامعه بلکه رسانه‌های عمومی و تخصصی هم در این مدت هشدارهای فراوانی در این مورد داده‌اند، احتمال اتفاقی بودن این بی‌توجهی را به حداقل می‌رساند و گمانه‌های دیگری را تقویت می‌کند. آیا رئیس‌جمهور به تغییر ترکیب تیم اقتصادی خود در تابستان 97 می‌اندیشد و ترجیح می‌دهد هزینه بیشتری بابت وعده‌هایی که تیم فعلی توان انجام آن را ندارد، پرداخت نکند؟

دلیل شروع اعتراضات دی ماه «شوخی بد» بود
 
جلایی‌پور با اشاره به ایده خود مبنی بر اعتراض آمیز بودن بستر جامعه ایرانی، گفت: من در مقاله‌ای نوشته‌ام جامعه ایران همیشه اعتراضی است. اما من می‌گویم دلیل شروع اعتراضات دی ماه «شوخی بد» بود. در جلوی حرم امام رضا (ع) عده‌ای خواستند علیه روحانی شعار بدهند؛ اما به یک ربع نرسید شعار‌ها تغییر کرد. عامل بعدی رواج اعتراضات شکل ورود شبکه‌های اجتماعی به این موضوع بود.جلایی‌پور با بیان اینکه «دولت موازی در این کشور قدرت و امکانات دارد» گفت: عده‌ای بعد از این رخ دادها، ماجرای درویش‌ها که خوابیده بود را زنده کردند و قدرت نمایی کردند. استادی را گرفتند و گفتند خودکشی کرده است. صدا و سیما مرتب می‌گفت: جاسوس و عضو شبکه بزرگی بوده است، اما باید به مردم می‌گفت که ما بررسی می‌کنیم چه گونه خودکشی کرده است.این عضو حزب اتحاد ملت همچنین گفت::ما فکر می‌کردیم اپوزوسیون ایران دموکرات‌ها هستند، اما «آمدنیوزها» می‌گفتند بزنید، بکشید و آتش بکشید.جلایی پور گفت: تنها راه باقی مانده «راه اصلاحات» است. من قبول دارم جریان اصلاحات هم باید اصلاح شود، اما اصلاحات در ایران کار سختی است. باید طرف مقابل را اصلاح کرد. به جای اینکه حرف‌های گنده بزنیم بعد از اعتراضات باید به دولت کمک کنیم که اقتصاد را در سال‌های آینده بهبود ببخشد. بهبود و کارآمد کردن چتر حمایت دولت از اقشار ضعیف یک موضوع مهم است که باید به این موضوع توجه کرد./خبرآنلاین
 
نظر وزیرعلوم درباره اخراج برخی استادان دانشگاه آزاد

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه همایش علم متعهد که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، درباره خاتمه کار برخی اساتید دانشگاه آزاد، گفت: براساس آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، اساتید ساعت مشخصی را باید در دانشگاه حضور داشته باشند و اگر استادی خارج از ساعات اداری دانشگاه در جایی مشغول شده و حق الزحمه‌ای دریافت کند، اشکالی ندارد، ولی اگر در ساعات اداری به جای اینکه در دانشگاه حضور داشته باشد در جای دیگری مشغول فعالیت شوند، براساس همان آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی اشکال دارد.وی یادآور شد: اخراجی در کار نبوده، بلکه خاتمه همکاری بوده و اینکه برخی از این اساتید اگر استاد تمام وقت بودند، من اطلاعی ندارم، اما در مورد اساتید دانشگاه دولتی اگر در ساعات اداری با جای دیگر همکاری داشته و یا قرارداد طولانی مدت داشته باشند درست نبوده و دارای اشکال است./ایلنا
 
مجلس فوت یکی از دراویش گنابادی را پیگیری می‌کند
 
محمد کاظمی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به اخباری مبنی بر فوت یکی از دراویش گنابادی در بازداشتگاه پلیس اعلام کرد که مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.او به اعتمادآنلاین گفت: «این موضوع قابل پیگیری است و لازم است دادسرای مربوطه نیز در این زمینه توضیحات را برای مردم ارائه کند.»کاظمی با اظهار اینکه «پیگیری مجلس مستلزم اعلام شکایت خانواده متوفی به کمیسیون اصل ۹۰ است» گفت: «قطعاً مجلس برای اینکه از این موضوع اطلاع پیدا کند از طریق کمیسیون قضایی با کمیسیون اصل ۹۰ به آن ورود می‌کند.»نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی همچنین یادآور شد: «باید دید خانواده متوفی چه تصمیمی دارند، اگر آن‌ها به دلیل فوت مردد باشند می‌توانند به مرجع قضایی شکایت ببرند و آن مرجع نیز باید رسیدگی کند.»او همچنین به وضعیت پرونده بازداشت‌شدگان محیط‌زیستی اشاره کرد و گفت: «با توجه به اینکه خانواده‌های بازداشت‌شدگان درخواست ملاقات با نمایندگان مجلس داشتند، فراکسیون محیط‌زیست به زودی با آنان ملاقات می‌کند.»کاظمی با بیان اینکه قرار بود این ملاقات دیروز (یکشنبه) انجام شود، اما به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها به تعویق افتاد پیش‌بینی کرد که ملاقات فراکسیون محیط‌زیست با خانواده بازداشت‌شدگان تا آخر این هفته برگزار شود.»
 
آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی
 
رییس کل دادگستری تهران گفت: آخرین دفاع از حمید بقایی صورت گرفته و لایحه دفاعیه از وی اخذ شده است.غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری تهران در گفت‌وگو با میزان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی اظهار کرد: آخرین دفاع صورت گرفته و لایحه دفاعیه نیز اخذ شده است.وی خاطرنشان کرد: هنوز رای دادگاه تجدیدنظر صادر نشده و در ظرف مهلت قانونی رییس شعبه تجدیدنظر رای را در رابطه با تجدیدنظر خواهی صادر خواهد کرد./میزان 

فرهنگی: برخی وزرا در دولت دوازدهم تنبل هستند

محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه امروز برخی از وزارتخانه تنبل هستند، اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم وزارتخانه های داشته و داریم که مدیریت آن کند است زیرا وزیر آن توانمند نیست و در مقابل وزارتخانه ای هم داریم که با وجود گستردگی، توانسته‌اند به درستی مدیریت کنند. بنابر این اگر در وزارتخانه‌ای مشکل وجود دارد، باید آن مشکل را رفع کنیم و اگر مشکل مدیریتی است، وزیر مربوطه را برکنار و فرد توانمندی را به کار بگیریم البته در این میان بنگاه‌های کوچکی را هم سراغ داریم که به دلیل مدیریت ضعیف به ورشکستگی رسیده اند. بنابر این سوء مدیریت را بهانه‌ای برای ایجاد بحران نکنیم./تسنیم

جهانگیری:آقای خاتمی تاکید داشتند که در انتخابات ثبت‌نام کنم
 
جهانگیری تصریح کرد: دفعه دوم 2،3 ماه بعد روز قبل از درگذشتشان به من گفتند که شما به طور جدی آماده باشید. آقای هاشمی گفتند من با جمعی صحبت کردم و تاکیدشان این بود که ما به صورت جمعی این تصمیم را گرفته‌ایم. آقای روحانی حتما باید کاندیدا شود و در کنار ایشان هم باید افرادی باشند.وی درباره منظور مرحوم هاشمی از جمع و اینکه چه کسانی در آن جمع بودند گفت: استنباط من این بود که با آقای خاتمی یا آقای ناطق نوری و حسن‌آقای خمینی صحبت کردند. البته ایشان نام نبردند بعد از درگذشت ایشان تقریبا کسی پیگیر نبود و دوستان اصلاح‌طلب به این تحلیل رسیدند که باید این اتفاق بیفتد. آقای خاتمی با من صحبت کردند، آقای عبدالله نوری خیلی اصرار داشتند و بعد شورای اصلاح‌طلبان آمدند و پیگیری می‌کردند. آن اواخر به دلایل مختلفی گفتم چرا با من صحبت می‌کنید با آقای روحانی صحبت کنید.معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای روحانی هم 3 بار در این مورد با من صحبت کردند دو دفعه اول خیلی موافق نبودند و فکر و تصمیم را به من واگذار کردند من گفتم تصمیم گرفتم نیازی به فکر کردن نیست از نظر من منتفی است اما بار سوم گفتند حتما باید این کار را بکنید. گفتند یک ساعت بیشتر وقت نیست. با آقای خاتمی تلفنی مفصل صحبت کردم و متوجه شدم ایشان هم تاکید دارند که ثبت‌نام کنم و من هم ثبت‌نام کردم.جهانگیری با بیان اینکه هیچ برای ماندن در صحنه انتخابات وسوسه نشدم گفت: البته برخی از دوستانی که مشورت می‌دادند بعضا توصیه‌هایی می‌کردند. به آقای روحانی هم گفته بودم که شما تمام وقتتان را برای انتخابات بگذارید من هم اجازه نمی‌دهم در اداره کشور ضعف و کوتاهی بوجود بیاید. حداکثر هم برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون در تهران هم داشتم و گاهی می‌گفتم نمی‌خواهم در تبلیغات باشم چون قرار نیست بمانم اما آقای روحانی بیشتر از همه اصرار داشتند که حتما باید از این فرصت استفاده و کمک کنی./رویداد 24

واکنش محسن‌ هاشمی به نام‌گذاری ساختمان شماره ۲ شورای شهر به نام «سعید‌ حجاریان»

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران صبح امروز در مراسم افتتاح دوازدهیمن نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: ▪️اینکه ما نیمی از جمعیت مولد و خلاق جامعه را بخواهیم به دلیل جنسیت مورد تبعیض قرار داده و از چرخه دانش افزایی طرد کنیم بزرگ ترین آسیب به توسعه پایدار و منافع ملی خورده است.حضور زنان در همه صحنه‌های سرنوشت ساز کشور از انقلاب تا دفاع مقدس و دانشگاهی برخواسته از تصویری است که امام از اسلام داشتند و ما نباید به زنان نگاه جنسیتی داشته باشیم.هاشمی همچنین در حاشیه این افتتاحیه در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال نام‌گذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام سعید حجاریان که در شبکه های اجتماعی مطرح شد، گفت:این بحث مطرح بود اما از تصمیم کمیسیون نام گذاری اطلاعی ندارم. 

قول مطهری برای پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور از قول مطهری برای پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس خبر داد.علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف. با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور ۸۷ امضاء دارد، افزود: امروز در مجلس پیگیر طرح سوال از رئیس جمهور شدیم که بر اساس آخرین خبر، طرح مذکور به قوت خود باقی است.وی افزود: برخلاف ادعای معاون پارلمانی رئیس جمهور این طرح در حال حاضر ۱۳ امضاء بیشتر از حد نصاب دارد و از حد نصاب نیافتاده است.طراح اصلی سوال از رئیس جمهور تاکید کرد: اینجانب امروز یکشنبه طرح مذکور را به همراه اسامی و امضا‌های نمایندگان تحویل علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی دادم.وقف چی تصریح کرد: آقای مطهری قول دادند که طرح مذکور را پیگیری کرده و در نشست هیئت رئیسه مجلس آنرا مطرح و درباره آن تصمیم گیری کنند./الف

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۴
آیا نظرات غیرقابل انتشار بینندگان بعضی سایتهای خبری را ارگان یا نهادی کنترل میکنه؟خدای نکرده قصد قضاوت نادرست وتهمت به اون سایت راندارم راستش چند روز پیش یه گروهی ناشناس با همراه داشتن کپی کارت ملی وعکس من وهمسرم تحقیقات ما را تو محل کردن...درصورتی که من یه کارگر بیکارم نه با اداره ای سروکار دارم نه وام میخوام بگیرم نه دختر دم بخت دارم...فقط چند بار تو بعضی سایتها حرف دلمو زدم...خدا کنه من اشتباه کنم ولی اگه حدسم درست باشه اون مثلا خبرنگار بی انصاف ترین فرد کره زمینه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
برادر بزرگوار شک نکن تمام نظراتی که منتشر نمی شوند ردیابی شده و کسی که حرف دلش رو زده پیدا می کنن. توصیه می کنم از ف ی ل ت ر شکن استفاده کن و از کامپیوتر شخصی هم استفاده نکن . موفق باشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
عجب !
ناشناس
| - |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
قضیه رو پلیسی نکنید. از این خبرا نیست.
اون هم بیان تحقیق محلی؟
حرف دلتو بزن عزیزم.
اقای کوهکن تخصص شما فقط در مو و حجاب است ؟
یکم هم از اعتصابات کارگری ،مالباختگان،،قیمت دلار ،استعفای اقای خادم ، اختلاس ، وهزاران مشکل اصلی مردم صحبت کن . اون بحث خیلی نخ نما شده انتظار مردم از امثال شما رفع مشکلات اصلی جامعه است
جناب کوهکن به استناد قانونی که آن دختر بی حجاب محرم است به استناد همان قانون مامور هم مجرم است پس تبعیض چرا
بله حاج آقا کوهکن . بقول آقای علی مطهری در اجرای کارها چه خطا و چه درست انجام وظیفه کنیم هر دو را باید بپذیریم . یعنی در هر انجام هر کاری ممکن هست خطای موجب خسارت جانی هم شود ان عمل جزیی از خطایی پذیرفته هست . سوال پس اینهمه درس جوانمردی . عزت . کرامت . دوستی و مودت که روز وشب مسولین گوش فلک را پر کرده . اگر جایی از این کره خاکی چنین اتفاقی بیفتد دیگران که داعیه اخلاق را ندارند .
متاسفانه پشت سر آدمهای زنده حرف زدن درست نیست اگر چه من به اصلاح طلبان از اول شکل گیری تا حالا رای دادم ولی حرفهای که به احمدی نژاد میزنند هم درست نیست . بروند با ایشان صحبت کنند شاید حرفشان درست بود ولی گاهی حرفی و سخنی اگر احمدی نژاد 12سال پیش گفته بود ولی گفته نشد اینکارش و اسمش چیست ؟من خواننده و شنونده در مورد افراد معترض به احمدی نژاد چه قضاوتی کنم . من فکر کنم اگر احمدی نژاد امروز بگویید حرفهای فعلی که زدم اشتباه بوده ولی این موضع گیری سیاسیون چیزی را عوض نمیکند حرف یا کار اشتباه را در هر شرایط باید جلویش را گرفت چطور آقای روحانی هر حرفی را میزند کسانی سریع همان ساعت و شب بهش پاسخ میدهند
مگر خانمی که روسریش سهوا می افتد جرمی مرتکب شده؟!!!
اعتراضات شوخی بد بود این جمله را به خاطر بسپارید..
گرسنگی مردم برایشان شده شوخی؟؟؟
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت
باز هم قتل در زندان
افزایش زنان کارت خواب توطئه عوامل ضد انقلابه!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی