بازدید 3665

ترازنامه مالی سال ۹۵ بانک مرکزی تصویب شد

گزارش هیأت نظارت بانک مرکزی درباره ترازنامه و صورت‌های مالی این بانک در سال ۱۳۹۵ با حضور رییس جمهوری در پنجاه و هفتمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی تصویب شد.
کد خبر: ۷۷۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 04 March 2018

گزارش هیأت نظارت بانک مرکزی درباره ترازنامه و صورت‌های مالی این بانک در سال ۱۳۹۵ با حضور رییس جمهوری در پنجاه و هفتمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این نشست راهبردها و جهت‌گیری‌های ضروری را برای بهبود و ارتقای فعالیت‌های پولی و مالی در راستای منافع عمومی ارائه کرد.

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از اهم سیاست‌ها و فعالیت‌های بانک مرکزی در سال 1395 و آخرین تحولات اقتصادی در سال 96 ارایه کرد.

وی با بیان این که سال 1395 سالی برجسته و ممتاز در دهه 90 محسوب می‌شود، گفت: تک رقمی شدن نرخ تورم پس از 26 سال، رشد اقتصادی دو رقمی و تراز تجاری مثبت از جمله دستاوردهای اقتصادی بانک مرکزی در سال 95 بود.

سیف، انتظام‌بخشی به بازار پول، ساماندهی فعالیت مؤسسات اعتباری غیرمجاز، کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز و افزایش سقف تسهیلات مسکن، تحقق رشد اقتصادی دو رقمی، استمرار ثبات در بازار ارز و کمک به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط (از ابتدای اجرای این طرح در پایان سال 95، 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بیش از 24 هزار بنگاه قرار گرفت.) و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به بیش از یک میلیون‌نفر را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای بانک مرکزی در سال 1395 دانست.

وی با یادآوری تحولات اقتصادی سال 96، استمرار کنترل نرخ تورم در سطوح تک‌رقمی، ساماندهی کامل مؤسسات اعتباری غیرمجاز، تقویت تأمین مالی تولید و کمک به ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط (تا پایان بهمن ماه سال جاری به بیش از 19 هزار بنگاه کوچک و متوسط تسهیلات اعطا شده است) گسترش روابط کارگزاری با بانک‌های کشورهای اروپایی و آسیایی، تبادل مثبت رشد ارزش افزوده در تمامی بخش‌های اقتصادی و رونق بخش مسکن و ساختمان را از جمله مهم‌ترین تحولات اقتصادی در سال 1396 برشمرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر