بازدید 3891

بهترین راه مقابله با فساد، شفاف‌سازی است

کد خبر: ۷۷۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 04 March 2018

نماینده مردم بروجرد در مجلس با انتقاد از عدم اجرای برخی اصول قانون اساسی، گفت: پیام بنده به تمام مسئولان این است، آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

به گزارش ایسنا، عباس گودرزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس اظهار کرد: دو اصل مهم در قانون اساسی وجود دارد که معطل مانده و در ۳۹ سال عمر انقلاب اسلامی خاک خورده است. یک خط قانون در مجلس که الزام آور و اجرایی باشد برای این اصول دیده نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اصل ۱۴۲ قانون اساسی می‌گوید دارایی رهبر، رئیس‌جمهور، معاونان، وزرا و ... قبل و بعد خدمت توسط رئیس قوه قضائیه رسیدگی شود که برخلاف قبل افزایش نیافته باشد. همچنین براساس اصل ۴۹ قانون اساسی، دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سوء استفاده از موقوفات و ... را گرفته و به صاحب حق برگرداند. بعد از ۱۰ سال قانونی در سال ۹۴ به تصویب رسید، مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را ناقص کرد و به قوه قضائیه فرستاد تا آئین نامه تصویب کند، اما در کشو مانده است.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: این مردمی که به کف خیابان می‌آیند، همان‌ها هستند که با وجود این که از امکانات اولیه محروم هستند، اما ماه رمضان با زبان روزه کف خیابان می‌آیند و شعارهای امام(ره) را فریاد می‌کنند. آن بی غیرتی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به آتش می‌کشد، مردم نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: مردم اگر اعتراض دارند، اعتراض‌شان به وضعیت اقتصادی و معیشتی است، می‌گویند چرا قانون از کجا آورده‌ای بعد از ۳۹ سال اجرا نمی‌شود؟ اکنون که با همت نمایندگان طرحی برای شفاف سازی آماده شده، بهترین راه مقابله با فساد شفاف سازی است. البته شفاف سازی علاوه بر این که کمک می‌کند اموال نامشروع به بیت المال عودت داده شود، باعث می‌شود سره از ناسره هم شناخته شود. لذا انتظار دارم همه همکاران که در مورد شفافیت صحبت می کنند از این طرح حمایت کنند.

گودرزی اظهار کرد: پیام بنده به تمام مسئولان این است، آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. بعضی از مسئولان اطرافیان خودشان را در شرکت‌ها معرفی می‌کنند، متاسفانه هم در مجلس و هم در خارج از مجلس هم وجود دارد. چه تفاوتی دارد جوان تحصیل کرده‌ای که پشت درهای اشتغال مانده و فرصت شغلی برایش نیست اما فلان مسئول، فلان فرد را از نزدیکان خود تحمیل می‌کند تا عضو هیئت مدیره فلان شرکت شود.

وی در پایان افزود: بنده اهل بگم بگم نیستم اما اگر لازم باشد مصاحبه می‌کنم چرا کسی باید از نزدیکان یا مسئول دفتر یا مقربین یک مسئول معرفی شوند؟ چرا باید با اعتماد ملت بازی کنند؟ این‌ها زینت نظام نیستند و کسانی که اشرافی زندگی می‌کنند و مسئولانی که اشرافی زندگی می‌کنند مایه ننگ نظام هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر