بازدید 8426
پس از حضور در منطقه سقوط هواپیمای ای تی آر مطرح شد؛

محسن رضایی: مسیر پرواز تهران ـ یاسوج بازنگری می‌شود‌ / با وجود فداکاری‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد، هنوز عقب ماندگی‌هایی در این استان داریم

وی به کمبود برخی امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و عنوان کرد: به اندازه فداکاری‌هایی که مردم این استان انجام داده اند، به آن خدمت نشده است. مردم این استان قبل از انقلاب و بعد از آن، فداکاری‌های بسیاری در بویراحمد، بهمیی، گچساران، باشت، دهدشت، لیکک و سایر نقاط انجام دادند... با وجود این فداکاری‌ها، هنوز هم عقب ماندگی‌هایی در این استان داریم.
کد خبر: ۷۷۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ 03 March 2018

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از منطقه وقوع حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر و ارزیابی روند کشف و انتقال پیکر جانباختگان این حادثه تلخ، با بیان اینکه مسیر پرواز تهران - یاسوج بازنگری می‌شود، گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که نیازی به عبور از بالای قله‌های بلند دنا نباشد.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر محسن رضایی برای بررسی ابعاد حادثه سقوط هواپیما تهران ـ یاسوج و روند کشف و انتقال پیکر قربانیان این حادثه تلخ به تازگی به منطقه عملیات امدادرسانی رفت و از نزدیک به ارزیابی منطقه پرداخت. رضایی پس از این سفر و ملاقات با تیم‌های فعال در محل حادثه، در حساب اینستاگرامش نوشت: «ديشب به ياسوج رفتم. از استاندار محترم در راه و در استانداری گزارش های اوليه را دریافت کردم. صبح زود به پای كوه سربه فلک كشيده دنا رسیدیم. تيم هليكوپتری آماده پرواز بود. با آنها وساير امدادگران ديدار کردم و به همگی خسته نباشید گفتم. فاتحان «اورست» را در جمع امدادگران ديدم كه با غيرت و حمیت، آماده صعود به دنای غمگين و جست و جوی مسافران آسمانی آن بودند. به ایشان درود فرستادم و ادامه مسير را به سوی ايستگاه بعدی دردامنه دنا ادامه دادم ؛ خبر دادند كه جعبه سياه پيدا شده است. امید دارم که هر چه زودتر علل سانحه به دقت بررسی و اعلام شود.»

 
محسن رضایی: مسیر پرواز تهران - یاسوج بازنگری می‌شود‌
 

سرلشکر محسن رضایی همچنین در گفت و گویی با بیان اینکه امیدوارم این آخرین حادثه‌ای باشد که در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: ملت ایران در این حادثه نشان دادند، در مشکلاتی که برای یک استان یا منطقه پیش می‌آید، همه همدردی می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه امروز پیشرفت عملیات جستجو را از نزدیک دیدم و پیشرفت‌های خوبی صورت گرفت، افزود: من نمی‌توانم نسبت به این نوع رویداد‌ها بی‌تفاوت باشم. در حوادثی از این قبیل اگر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم و اگر در استان‌هایی باشد که نسبت به آن‌ها احساس تعلق می‌کنم، تأثرم بیشتر می‌شود.

او تأکید کرد: در آمریکا، چین و اروپا حوادثی بزرگ‌تر از این رخ می‌دهد، اما هیچ‌گاه کل آن ملت ابراز همدردی نمی‌کند، ولی در این حادثه سراسر کشور نوعی احساس همدردی واحد و نوعی وحدت ملی در این احساس همدلی شکل گرفت و این نشان می‌دهد، ملت ایران یک ملت یکپارچه است.

رضایی ابراز کرد: دیشب وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدم و صبح زود به سمت شهرستان دنا حرکت کردیم، امدادگران آماده پرواز بودند، من از تک تک اولین تیمی که قصد پرواز داشتند تشکر کردم.

وی با بیان اینکه سه مأموریت در این سفر برای خود تعریف کردم، گفت: هدف نخست من از سفر به کهگیلویه و بویراحمد، دلداری به مردم استانمان بود. مسأله دوم این بود که ۱۴ روز تعدادی در ارتفاعات دنا زحمت کشیده بودند و باید از طرف نظام جمهوری اسلامی از آن‌ها تشکر می‌کردیم و مسأله سوم اینکه پیدا شدن جعبه سیاه طول کشیده بود و می‌خواستیم در این موضوع تسریع شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از دیدار با تیم‌های عملیات جستجو، از سی سخت به ایستگاه کوه گل ـ که قرارگاه اعزام نیرو‌های زمینی بود ـ رفتم و وقتی در آنجا توضیحات را شنیدم، به آقایان گفتم که مطمئن باشید اکثر بقایای اجساد باید بالای خود کوه در محل حادثه باشد و اینطور نبود که به دره سقوط کرده باشند و خوشبختانه این پیش‌بینی درست درآمد و برخی جنازه‌ها را که خود را به صندلی بسته بودند، ظهر امروز پیدا کردند.

رضایی با بیان اینکه امیدوارم ظرف چند روز آینده بقایای اجساد پیدا شود، ابراز کرد: جعبه سیاه هواپیما نیز کشف شده و کمیسیون اصل ۹۰، دادستانی و سازمان هواپیمایی کشور باید سر فرصت علت این حادثه را بررسی کنند.

وی به کمبود برخی امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و عنوان کرد: به اندازه فداکاری‌هایی که مردم این استان انجام داده اند، به آن خدمت نشده است. مردم این استان قبل از انقلاب و بعد از آن، فداکاری‌های بسیاری در بویراحمد، بهمیی، گچساران، باشت، دهدشت، لیکک و سایر نقاط انجام دادند، در دفاع مقدس در تیپ ۴۸ فتح و اعزام نیرو اقدامات زیادی انجام دادند و قبول دارم با وجود این فداکاری‌ها، هنوز هم عقب ماندگی‌هایی در این استان داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید امکانات بیشتری برای مدیریت بحران وارد این استان شود، گفت: شاید برای قضاوت زود باشد، ولی در حادثه سقوط هواپیما، یکسری مسائل مشهود است؛ از جمله اینکه باید مسیر پروازی اصلاح شود و باید سیستم‌های فنی بیشتری وارد استان شود.

رضایی با تأکید بر اینکه کریدور پرواز تهران - یاسوج را باید بازنگری کنند که نیاز به عبور از بالای دنا نباشد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد، مسیر پرواز تهران ـ یاسوج در دالان پرواز شیراز است و نرسیده به یاسوج از بالای بلندترین قله منطقه عبور می‌کند، اما اگر از اصفهان به سمت چهارمحال و بختیاری و از آنجا به سمت یاسوج باشد، یک دالان طبیعی خواهد بود و نیازی به عبور از قله‌های بلند دنا نیست. کمبود‌هایی را که در این سفر دیدم، یادداشت کرده و این کمبود‌ها را هم در مجلس دنبال می‌کنم؛ هم به مسئولان دولتی می‌گویم و هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام آن‌ها را مطرح می‌کنم.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس