بازدید 4801
بر اساس شنیده ها و در پی بی توجهی مسئولان دانشگاهی از جمله وزیر علوم؛

پنجاه دانشجوی بازداشتی حالا با پرونده های امنیتی درگیرند!

پس از نا آرامی های دی ماه سال جاری که دامنه آن به دانشگاه ها نیز کشیده شد و تعداد زیادی از دانشجویان را روانه بازداشتگاه هایی چون زندان اوین کرد، حالا این دانشجویان گویا قرار است با اتهامات سنگینی چون اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام مجازات شوند؛ دانشجویانی که پیشتر وزیر و سایر مسئولان دانشگاهی مخالفت خود را از پیگیری پرونده های آنها در خارج از وزارت علوم اعلام کرده بودند.
کد خبر: ۷۷۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 02 March 2018

پنجاه دانشجوی بازداشتی حالا با پرونده های امنیتی درگیرند! پس از نا آرامی های دی ماه سال جاری که دامنه آن به دانشگاه ها نیز کشیده شد و تعداد زیادی از دانشجویان را روانه بازداشتگاه هایی چون زندان اوین کرد، حالا این دانشجویان گویا قرار است با اتهامات سنگینی چون اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام مجازات شوند؛ دانشجویانی که پیشتر وزیر و سایر مسئولان دانشگاهی مخالفت خود را از پیگیری پرونده های آنها در خارج از وزارت علوم اعلام کرده بودند.

به گزارش «تابناک»، شنیده ها حکایت از آن دارد که نزدیک به پنجاه دانشجویی که در دی ماه سال جاری بازداشت شده بودند، به رغم آزادی از زندان حالا باید در دادگاه حاضر شوند و در رابطه با اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی و نیز تبلیغ علیه نظام پاسخ دهند؛ شرایطی که بسیاری از دانشجویان را نگران کرده و همه وعده های وزیر علوم و روسای دانشگاه ها را به سرابی دروغین تبدیل کرده است.

پیشتر و زمانی که غلامی وزیر علوم و نیز سایر مسئولان دانشگاهی و نمایندگان مجلس خرامان از آزاد شدن دانشجویان این آزادی ها را به نام خود و تلاش های خود ثبت می کردند، نوشتیم که این همه نیاز دانشجویان بازداشتی نیست و باید عواقب روانی، حقوقی، آموزشی و... این بازداشت ها را به صورت مستمر بررسی کرد و از این دانشجویان که به حق سرمایه های ملی هستند، مراقبت کرد که این نوشته را می توانید از اینجا بخوانید.

با این حال گویا روسای دانشگاهی و شخص وزیر علوم پس از آزاد شدن دانشجویان از بازداشتگاه ها، آنها را فراموش کردند و اقدام دیگری برای حل ریشه ای مشکل پیش آمده برای آنها نکردند.

تشکیل پرونده قضائی، ثبت سوء پیشینه و برگزاری دادگاه برای تعیین مجازات، از جمله مشکلات و خسارت های سنگینی است که هر کدام به تنهایی می توان فشار روانی و روحی سنگینی را متوجه این دانشجویان کند و در بهترین شرایط آنها را نا امید از آینده خود در کشور به فکر مهاجرت بیاندازد.

در چنین وضعیتی و در حالی که نیت خیر مسئولان و برخورد پدرانه آنها باید ادامه می یافت، اینگونه نشد تا بر اساس شنیده ها این دانشجویان برای پیگیری روندهای قضائئ احضار شوند.

این مهم را محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس به رسانه ها گفته است و نیز در برخی شبکه های اجتماعی از سوی فعالان دانشجویی در حال انتشار است.

این رویه در حالی است که پیشتر وزیر علوم با بیان اینکه باید اتهامات دانشجویان در داخل دانشگاه‌ها رسیدگی شود، تاکید کرده بود: دانشجویان بخشی از خانواده دانشگاه‌ها هستند به همین دلیل تأکید وزارت علوم این است که اتهامات آنها حتی اگر قضایی هم باشد در داخل دانشگاه‌ها رسیدگی شود.

با این حال اخبار بیشتر حکایت از آن دارد که برخی از دانشجویان بازداشتی دی ماه سال جاری مثل پریسا رفیعی، لیلا حسین زاده، سینا ربیعی و... به دادگاه فراخونده شدند تا فرایند فضایی بازداشت آنها انجام شود.

این اقدام ها اگرچه بخشی از قانون و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، اما می توان با نگاه پدرانه به این مسئله و گذشت از خطای دانشجویانی که واقعاً در فضای پیش آمده اسیر احساسات شدند، آنها را از مشکلات روحی، روانی و آموزشی پیش آمده رهاند و انرژی و انگیزه مضاعفی به آنها برای تحصیل علم و دانش و خدمت به کشور بخشید.

این روند نیازمند ورود و وساطت نمایندگان مجلس، وزیر علوم و روسای دانشگاه ها دارد که پیشتر بارها در این باره اظهار نظر کرده اند، اما اکنون که دانشجویان به کمک آنها نیاز دارند، وارد عمل نمی شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان