بازدید 3396

آشفتگی در پی سرمای مرگ‌بار و فلج‌کننده در اروپا

بخش‌های بزرگی از اروپا هم‌چنان درگیر سرمای فلج‌کننده هستند که سامانه هوایی سیبری با خود آورده و به جان‌باختن برخی افراد و هرج‌ و مرج و به‌هم‌ریختگی در برخی نقاط منجر شده است.
کد خبر: ۷۷۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 02 March 2018

بخش‌های بزرگی از اروپا هم‌چنان درگیر سرمای فلج‌کننده هستند که سامانه هوایی سیبری با خود آورده و به جان‌باختن برخی افراد و هرج‌ و مرج و به‌هم‌ریختگی در برخی نقاط منجر شده است.

به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، بخش‌های بزرگی از اروپا هم‌چنان درگیر سرمای فلج‌کننده اند که سامانه هوایی سیبری با خود آورده است. این موج سرما به جان‌باختن برخی افراد و هرج‌ و مرج و به‌هم‌ریختگی در برخی نقاط منجر شده است.

کولاک و بارش سنگین برف به بسته‌شدن راه‌ها، خطوط راه‌آهن، مترو و مدرسه‌ها منجر شده و صدها سفر هوایی را لغو کرده است.

این موج سرمای غیرمعمول تا سواحل مدیترانه هم رفته است.

تعداد کسانی که در اروپا بر اثر سرما کشته شده‌اند، به دست‌کم ۵۵ نفر رسیده است که اغلب آنان از خیابان‌خواب‌ها بوده‌اند؛ ۲۱ نفر از این عده در لهستان جان باخته‌اند.

مرگ بر اثر سرما حتی در مناطق جنوبی اروپا در اسپانیا و ایتالیا هم دیده شد.

در پاریس، پایتخت فرانسه، مقام‌های محلی برای حدود ۳۰۰۰ بی‌خانمان پناه‌گاه‌های اضطراری درست کردند.

این وضعیت هشدار سازمان جهانی بهداشت را برانگیخته که گفته است فقیران، خیابان‌خواب‌ها و مهاجران بیشترین صدمه را از این سرمای شدید می‌بینند.

این سازمان هم‌چنین در بیانیه‌اش گفته است: کسانی که بیشتر در معرض بیماری‌های ناشی از سرما هستند، شامل سالمندان، کودکان، و افرادی است که بیماری‌های مزمن یا محدودیت‌های روحی یا بدنی دارند.

اسم‌های مختلفی به این سامانه هوایی داده شده؛ از جمله در بریتانیا به آن گفته‌اند دیو ِ از شرق آمده، در آلمان خرس سیبری ، و در سوئد  توپ‌خانه برفی.

حتی در سواحل مدیترانه‌ای کوت دازور در جنوب‌شرقی فرانسه هم که معمولا هوای مطبوعی دارد، برف دیده شده است.

صبح پنج‌شنبه فرودگاه ژنو در سوئیس به تعطیلی کشیده شد اما بعد از آن‌که ماشین‌های برف‌روب باند فرودگاه را باز کردند، این فرودگاه هم کارش را از سر گرفت.

در فرانسه حدود ۲۰۰۰ نفر که سوار خودروهایشان بودند، در جاده‌ای نزدیک شهر مون‌پلیه گیر کردند. برخی از آنها گفته‌اند ۲۴ ساعت در راه مانده‌اند.

در فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند هم ده‌ها پرواز لغو شدند یا به تاخیر افتادند.

برخی سفرهای ریلی یورواستار بین لندن، پاریس و بروکسل قطع شدند.

پیش‌بینی شده دما در بعضی بخش‌های اروپا در دو روز آینده بالا برود، هرچند ایرلند و جنوب انگلستان منتظر آثار طوفان اما هستند که دارد از پرتغال و فرانسه به سوی شمال می‌رود.

روز پنج‌شنبه، لئو وارادکار، تاوسیچ (نخست‌وزیر) ایرلند از مردم خواست تا پایان روز جمعه که طوفان اما عبور کند، داخل خانه‌ها بمانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر