بازدید 5255

انتقاد احمد خاتمی از توجیه شل حجابی و بد حجابی

کد خبر: ۷۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 02 March 2018
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: یکی از مسئولان گفته ما در عرصه دفاعی از هیچ کسی اجازه نمی گیریم، این موضع ستودنی است و ما همین را دوست داریم. بانک مرکزی گفته است ثبت سفارش با دلار آمریکا ممنوع است باریکلا به این بخش نامه. ما ارزش ها را دوست داریم و هرکسی که در این راستا حرکت کند را هم دوست داریم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: دیدار دیروز وزیر اوقاف سوریه با مقام معظم رهبری را لازم است متذکر شوم که جای تحلیل فراوان دارد. اولا رهبری بشار اسد را یک مبارز مقاوم نامیدند و ثانیا بر وحدت مسلمین تاکید کردند، ثالثا فرمودند امیدوارم به زودی در قدس نماز بخوانید و این روز دیر نیست.

وی ادامه داد: در هفته گذشته شاهد به صحنه آمدن ده ارزش از ارزش‌های انقلاب بودیم. ارزش اولی که به صحنه آمد کنگره ۱۴هزار شهید کارگری بود. انصافا جای تجلیل از این قشر خدمت‌گذار، شهدایشان و خودشان هست. سی‌و هفت فیلم مستند و کتاب در این رابطه رونمایی شد.

خاتمی افزود: همچنین شما در تشیع شهدای قائله ‌خیابان پاسداران حضور پیدا کردید. شهید بسیجی عزیزی که بسیار ولایت‌مدار بود و از عمق جانش از نظام دفاع می‌کرد، سوریه رفت و برگشت و می گفت باید بیش‌تر قدر ولایت را دانست. شب شهادت صدیقه طاهره برای حضرت سینه زنی کرد و به قائله رفت و حضرت زهرا(س) مدال شهادت به او داد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: دومین ارزش تجلیل از ارزشی‌ها بود.مقام معظم رهبری دنیایی کار دارند، اما با این همه خاطرات جانبازان، شهدا را می خوانند تا جوانان ما راه را گم نکنند. در این هفته از سردار سرافراز قاسم سلیمانی تجلیل به عمل آمد، مقامات کشوری پیام تجلیل دادند. تجلیل از حاج قاسم تجلیل از اولایت مداری است؛ تجلیل از شخصیتی که یکی از صد چهره پرنفوذ جهان در سال ۲۰۱۷ ومحبوب کشوری معرفی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن قاطعیت را یک ارزش می‌داند گفت: ارزشی که هفته پیش شاهدش بودیم ارزش قاطعیت در اجرای قانون مقابل جانیان آدم کش است.این قاطعیت را همه مسئولین نظام با هر سلیقه ای به زبان آوردند. عزیزی گفت امنیت خط قرمز نظام اسلامی بوده و جای مدارا نیست. عزیز دیگری گفت به هیچ گروه،فرقه و جریانات سیاسی اجازه به هم زدن امنیت را نمی دهیم. مسئول دیگری گفت با کسانی که زبان مدارا نمی فهمند ناچار با همان زبان خودشان برخورد می کنیم. این پدیده ، پدیده مبارکی است. جنایت کارانی که شهید حدادیان را بین خودشان کشانده با بیرحمی تمام با هرچه دستشان بود به او ضربه زدند،میله در چشمش فروبردند، جمجمه‌اش را از پشت سر شکستند، این ها یعنی داعشی های وطنی.

خاتمی افزود: سخن همه مردم این است که این جنایات کاران مستحق اشد، مجازات هستند. می‌دانم دستگاه قضایی انگیزه دارد برای همین کیفر خواست را تهیه کردند. من یقین دارم همانند خطبه قبل که در فضای مجازی من را نوازش کردند در این خطبه هم این اتفاق می افتد. اما بدانند که خاتمی منتظرالشهادت است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: مسئولی می گوید ما در عرصه دفاعی از هیچ کسی اجازه نمی گیریم. این موضع ستودنی است و ما همین را دوست داریم. بانک مرکزی گفته است ثبت سفارش با دلار آمریکا ممنوع است باریکلا به این بخش نامه. ما ارزش ها را دوست داریم و هرکسی که در این راستا حرکت کند را هم دوست داریم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد در راستای جبهه فرهنگی به ما حمله کند گفت: یکی از مسئولین گفته بی غیرتی در دانشگاه ازاد را تحمل نمی کنیم، آفرین به او. ارزش دیگری که در این هفته و هفته های قبل شاهدش بودیم این است که گرایش مبارکی در جامعه ایجاد شده در راستای ساده زیستی . مردم به فضل خدا از اشرافی‌گری ابراز تنفر می‌کنند. با این گرایش است که همه ساخته می شوند. افتخار روحانیت این است که به امام جمعه کرمانشاه می گویند این کانکس را بگیر او می گوید تا مردم در چادر هستند من هم در چادر می مانم.

خاتمی با اشاره به میله های حفاظ که میان نمازگذاران وتریبون نماز جمعه کشیده شده استگفت: این میله ها نه ارتباط با امام جمعه دارد و نه ارتباطی با ستاد نماز جمعه، به مسئولین امنیتی ربط دارد، هر وقت صلاح بدانند بر می دارند. شما مردم نظارت کنید بر همه مسئولان بر همه ماها. ارزش را تجلیل و ضد ارزش را مایه نقد قرار دهید.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع فعلی یمن و بحرین گفت: نگرانی اول ما از یمن است. یمن دارد قتل‌گاه می شود. ۲۲ میلیون گرسنه و بیماری های خطرناک وجود دارد. وحشی‌های آل سعود کامیون‌ها را هم می زنند. ما نگران بحرین هستیم. امیدواریم با نابودی این خاندان مردم بحرین نفسی بکشند. ما نگران میانمار هستیم. هفت هزار کودک در معرض تهدید هستند. از سازمان ملل از جمعیت دفاع از حقوق بشر، سازمان کشورهای اسلامی می خواهیم اقدام لازم را داشته باشند.

همچنین وی در خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه تهران با قرائت آیاتی از قرآن، خاطر نشان کرد: برای دین باید اخلاص داشت. باید فرد نسبت به دینش مسئول باشد. پای قولش بیاستد. باید احسان به‌والدین داشت، عفاف و حجاب داشت.

وی سپس گفت: متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد دو جریانیم که یکی ترویج شل حجابی،بی‌حجابی وبدحجابی می کند و یکی جریانی که این جریان را می‌خواهد توجیه و تئوریزه کند،هستیم، این جریان گناهشان به مراتب بالاتر از جریان اول است.حجاب اجباری؟ این ها اگر به جایی برسند می گویند حجاب اختیاری هم نه، همان‌طور که الگوی آن‌ها اروپا هم همین را گفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی