بازدید 7628

ایرادات شورای نگهبان به مصوبات بودجه‌ای مجلس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 از ایرادات 26 گانه شورای نگهبان به مصوبات مجلس در لایحه بودجه سال 97 خبر داد و به برخی این ایرادات اشاره کرد.
کد خبر: ۷۷۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 01 March 2018

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 از ایرادات 26 گانه شورای نگهبان به مصوبات مجلس در لایحه بودجه سال 97 خبر داد و به برخی این ایرادات اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: شورای نگهبان پس از بررسی مصوبات مجلس در بودجه 97، ایرادات خود را به مصوبات تقدیم مجلس کرد که کمیسیون تلفیق شنبه برای بررسی ایرادات و اعمال اصلاحات جدید تشکیل جلسه خواهد داد تا رفع ایرادات شورای نگهبان از بودجه 97 روز یکشنبه در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: براساس یکی از ایرادات شورای نگهبان به بند ماده واحده لایحه بودجه برای همه شرکت‌ها بودجه تعیین شده و به همه آنها اجازه پرداخت داده شده اما ظاهرا در جداول از 7 شرکت نظیر مناطق آزاد ذکری به میان نیامده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 روشن نبودن وضعیت اساسنامه شرکت ملی گاز و ابهام در وضع اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را از دیگر ایرادات شورای نگهبان به مصوبات مجلس در بودجه 97 عنوان کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شورای نگهبان همچنین در یکی از ایرادات خود استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را متوقف به اذن رهبری دانسته و عنوان کرده با توجه به سیاست‌های کلی برنامه ششم دخالت مجلس در صندوق توسعه نیازمند اصلاح است.

یوسف‌نژاد با اشاره به ایراد شورای نگهبان به مصوبات مجلس در زمینه اوراق مالی خاطرنشان کرد: براساس ایراد شورای نگهبان سقف انتشار اوراق مشارکت در سال 97 باید طبق برنامه ششم 38 هزار و 500 میلیارد تومان باشد.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 بسیاری از بندهای الحاقی تبصره‌های به دلیل وضع احکام غیربودجه‌ای مغایر اصول 52 و 53 قانون اساسی شناخته شده است.

یوسف‌نژاد همچنین گفت: تعیین ردیف یا سقف برای اختصاصی شدن درآمدهای آموزش و پرورش استان‌ها در سال 97 از دیگر ایراداتی است شورای نگهبان به مصوبات مجلس در بودجه وارد کرده است.همچنین شورای نگهبان مستثنی شدن مدیران و کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در زمینه ممنوعیت پرداخت تسهیلات را تبعیض ناروا و مغایر اصل سوم قانون اساسی عنوان کرده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 تکلیف مجلس به دولت برای حذف خانوارهای پردرآمد در تبصره 14 لایحه بودجه به دلیل مبهم بودن عبارت خانوارهای پردرآمد مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان