بازدید 3613

رایزنی ۲ نماینده کنگره با سرکرده منافقین

کد خبر: ۷۷۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 01 March 2018
دو نماینده کنگره آمریکا که روابط نزدیکی با منافقین دارند، در دیدار با سرکرده این گروهک از لزوم همکاری مشترک برای مقابله با ایران صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «اکسپرس» با اشاره به دیدارهای اخیر نمایندگان ارشد کنگره آمریکا با سرکرده گروهک منافقین و گفت‌وگو در خصوص چگونگی همکاری آمریکا با این گروه علیه ایران، نوشت نمایندگان کنگره از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواهند خواست که تلاش برای مقابله با ایران را از طریق اعمال تحریم و فشار بر فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور، تشدید کند.

در این دیدار که در پاریس انجام شده، «دینا روراباکر» رئیس کمیته فرعی اروپا، اوراسیا و تهدیدات نوظهور و «تد پو» رئییس کمیته فرعی تروریسم، عدم اشاعه و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشته‌اند و درباره تلاش مشترک برای تغییر نظام ایران با «مریم رجوی» سرکرده منافقین گفت‌وگو کرده‌اند.

روراباکر پس از این دیدار، با حمایت تمام قد از ناآرامی‌های دی ماه در چند شهر ایران، مدعی شد که این «اعتراضات هنوز تمام نشده است.»

پو نیز هرچند گزینه نظامی علیه ایران را رد کرد، اما گفت تغییر در ایران باید از درون و توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی صورت گیرد.

روراباکر و پو هر دو از نمایندگان شناخته‌شده کنگره آمریکا هستند که روابط بسیار نزدیکی با گروهک منافقین دارند. در سال‌های گذشته منافقین برای همراه کردن کنگره آمریکا با خود هزینه‌های زیادی کرده است. به عنوان نمونه، اطلاعات مالی کارزارهای انتخاباتی پو نشان می‌دهد که بین سال‌های 2009 تا 2014، منافقین دستکم 17900 دلار به این نماینده کنگره کمک مالی کرده‌اند و نزدیک به 20000 دلار هم برای سفرهای وی به پاریس و شرکت در جلسات این گروهک هزینه کرده‌اند. روهراباچر هم وضعیت مشابهی دارد و آنطور که روزنامه «گاردین» گزارش داده، او که از حامیان اصلی خروج نام منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا بود، تنها در سال 2012 چندین هزار دلار از این گروهک کمک مالی دریافت کرده است.

علاوه بر نمایندگان کنگره، دولت آمریکا هم در ماه‌های گذشته بارها به صراحت از تلاش برای تغییر نظام در ایران سخن گفته است. «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا پارسال گفت واشنگتن تلاش می‌کند تا با کمک به عناصری داخل ایران، نظام سیاسی ایران را تغییر دهد.

ترامپ هم که در مدت حضورش در کاخ سفید ورود ایرانی‌ها به آمریکا را ممنوع کرده، ملت ایران را «ملتی تروریست» خوانده و از نامی جعلی برای اشاره به «خلیج فارس» استفاده کرده، در جریان ناآرامی‌های اخیر به بهانه «حمایت از مردم ایران» چندین بیانه داده و صراحتا حمایتش را از بی‌ثباتی در ایران اعلام کرد.
عضویت در کانال تلگرام
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر