بازدید 2502

دستگیری 241 تن از اراذل و اوباش

کد خبر: ۷۷۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 28 February 2018

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 241نفر از اراذل‌واوباش تهران طی یک عملیات پلیس پایتخت خبر داد.

به گزارش ابتکار، سردار حسین رحیمی در اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش، گفت: همکاران من در پلیس امنیت طی 78 مرحله عملیات که به اجرا درآمد و همچنین در کنترل بیش از 98واحد صنفی همچون قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌ها که اغلب به محلی به عنوان پاتوق این افراد تبدیل شده بود 241نفر از اراذل‌واوباش و مزاحمان محلات را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه 63نفر از اوباش دستگیر شده کمتر از 18سال سن داشتند، گفت: این افراد تحویل خانواده‌های شان داده شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 54پارک و تفرجگاه عمومی نیز پاکسازی شد، گفت: اراذل‌واوباش دستگیر شده از نوع اوباش سطح یک و دو بودند و متاسفانه بسیاری از آنها در مناطق جرم‌خیز و عمدتا در جنوب تهران دستگیر شدند.

عربده‌کشی و مزاحمت برای نوامیس
وی درباره جرایم این افراد نیز تصریح کرد: چاقوکشی، عربده‌کشی، زورگیری با سلاح، مزاحمت برای نوامیس و محلات، تخریب اموال خصوصی و عمومی، حمل مواد محترقه و ... از جمله مهم‌ترین جرایم این افراد است.

وی با بیان اینکه 40مورد از این عملیات براساس درخواست مردم انجام شده است، درباره اینکه چه تعداد از دستگیرشدگان دارای سابقه هستند، گفت: در این عملیات حدود 10درصد از دستگیرشدگان دارای سابقه هستند.

رحیمی درباره کشفیات انجام شده از این متهمان نیز گفت: 9قبضه سلاح کلت و لوله بلند، 170قبضه چاقو و 95کیلوگرم انواع مواد محترقه و مشروبات الکلی به‌علاوه 73هزار قلم انواع دارو از جمله مواردی است که از این افراد کشف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره برخورد با این افراد نیز گفت:‌ دستگاه قضایی در این زمینه به ما قول برخورد جدی و قاطع داده است.

هشدار به اصناف و سودجویان در چهارشنبه‌سوری
رحیمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس درباره چهارشنبه‌سوری نیز گفت: در جلساتی که در این زمینه داشته‌ایم در هماهنگی با مقام قضایی خواستیم تا خود افراد و همچنین خودروی متخلفان در چهارشنبه‌سوری تا پس از تعطیلات عید نزد پلیس بماند.

وی ادامه داد: از حالا به تمام کسانی که در بخش تهیه و توزیع و استفاده مواد محترقه فعالیت کرده یا قصد فعالیت دارند هشدار می‌دهم که دست به چنین اقدامی نزنند. فرقی ندارد که این افراد فروشنده باشند یا خریدار، اما در مورد فروشندگان مواد شیمیایی به‌ویژه در یک پاساژ و خیابانی که نمی‌خواهم نامش را ببرم اما همه می‌دانند که کجاست، هشدار می‌دهم که اگر دست به فروش محصولات پیش‌ساز مواد محترقه بزنند حتما واحد صنفی‌شان پلمپ شده و با آنان نیز برخورد قاطع خواهد شد.

رحیمی اظهار کرد: پلیس چندین انبار مواد محترقه را شناسایی و با آن برخورد کرده است که طی روزهای آتی جزئیات کامل آن را بیان خواهیم کرد.

رئیس پلیس پایتخت درباره ترافیک آخر سال نیز اظهار کرد: برای ترافیک در یک ماهه پایان سال، از تمامی ماموران خود خواستیم که از ساعت سه تا 10شب در آماده‌باش باشند چراکه حجم ترددها در این زمینه بیشتر شده است و امیدوارم با همکاری مردم و حضور پلیس بتوانیم وضعیت ترافیکی مطلوبی داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی