بازدید 3516

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از بازداشتگاه‌های ترکیه

کد خبر: ۷۷۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴ 28 February 2018
مقام ارشد سازمان ملل متحد نسبت به اتهام‌ها علیه مقام‌های امنیتی ترکیه مبنی بر شکنجه و بدرفتاری با بازداشت شدگان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد روز سه شنبه نسبت به اتهام‌های طرح شده علیه مقام‌های امنیتی ترکیه مبنی بر شکنجه و بدرفتاری در بازداشتگاه‌های این کشور ابراز نگرانی کرد.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «نیلس ملزر» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه در این زمینه گفت، به دلیل اتهام‌های طرح شده مبنی بر این‌که افراد ظنین به ارتباط با «فتح الله گولن» رهبر مخالفان ترکیه یا شورشیان کرد تحت روش‌های وحشیانه بازجویی از قبیل ضرب و شتم، شوک الکتریکی و تهدید قرار گرفته‌اند، به شدت نگران شده است.

ملزر در بیانیه‌ای بدین منظور گفت: «به نظر می‌رسد مقام‌های ترکیه اقدام‌های جدی برای رسیدگی به این اتهام‌ها یا مجازات مسئولان مربوطه انجام نداده‌اند. »

به گزارش این منبع خبری، درحالی که ترکیه در گذشته مدعی پایبندی به سیاست ناشکیبایی برابر ناقضان قوانین شکنجه و آزار در بازداشتگاه‌ها بوده، اما تاکنون برابر اتهام‌های طرح شده گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد  واکنشی نشان نداده است.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن که ساکن آمریکا است را مسبب کودتای نافرجام سال 2016 می‌داند و او نیز این اتهام‌ها را تاکنون تکذیب کرده است.

در همین رابطه، نیروهای امنیتی ترکیه جمعه گذشته 21 نفر را به اتهام ارتباط با عاملان کودتای نافرجام سال 2016 بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این افراد در جریان عملیات امنیتی در شهر استانبول و به اتهام ارتباط با سازمان فتح‌الله گولن بازداشت شدند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250 نفر کشته و بیش از 2 هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده ، بیش از50 هزار نفر را بازداشت و حدود 150 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان