بازدید 4203

لپ‌تاپ ارزان می‌شود؟

عضو کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کاهش قیمت لپ‌تاپ را تنها منوط به کاهش تعرفه ندانست بلکه آن را معلول عوامل مختلفی از جمله کاهش قیمت دلار و اعطای ارز مبادله‌ای به واردکنندگان اعلام کرد.
کد خبر: ۷۷۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱ 27 February 2018

عضو کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کاهش قیمت لپ‌تاپ را تنها منوط به کاهش تعرفه ندانست بلکه آن را معلول عوامل مختلفی از جمله کاهش قیمت دلار و اعطای ارز مبادله‌ای به واردکنندگان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سیامک غنیمی فرد - عضو هیات مدیره سازمان نصر - امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره رایزنی‌های انجام شده برای کاهش تعرفه واردات لپ‌تاپ‌ها اظهار کرد: پیش از این تعرفه واردات این کالا از پنج درصد به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد که موجب بالا رفتن قیمت‌ها و همچنین ایجاد انگیره بیشتر برای قاچاق این کالا شد.

وی علت این افزایش تعرفه را تقاضای یک شرکت داخلی اظهار کرد و گفت: یک شرکت داخلی که دارای پروانه تولید لپ‌تاپ بود، از دولت تقاضای افزایش واردات را داشت که مورد موافقت هم قرار گرفت. در حالی که این محصول یکی از اساسی‌ترین کالاها برای قشر تحصیلکرده و علم آموز جامعه است.

بیات عضو دیگر کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه کاهش تعرفه‌ها مساوی با کاهش قیمت لپ‌تاپ در بازار نیست، اظهار کرد: واقعیت این است که قیمت کالاهای وارداتی از فاکتورهای مختلفی تاثیر می‌پذیرد که یکی از آنها تعرفه است. در حالی که افزایش قیمت دلار همچنان موجب افزایش قیمت‌ها در بازار شده است. مخصوصا با توجه به شرایطی که بازار در حالت رکود قرار دارد، این افزایش قیمت در چند ماهه آینده خود را نشان خواهد داد و در کوتاه مدت نباید انتظار کاهش قیمت را داشت.

عضو کمیسیون سخت‌افزار سازمان نصر با بیان اینکه نباید انتظار داشت قیمت لپ‌تاپ به صورت آنی سقوط کند، گفت: صرف کاهش تعرفه باعث از بین رفتن قاچاق نمی‌شود. چرا که هنوز هم قاچاقچیان در این عرصه منافعی را دارند مخصوصا که بسیاری از موانع مالیاتی هم به واسطه قاچاق برای واردکنندگان برداشته می‌شود.

علیپور، عضو دیگر هیات مدیره کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه با کاهش تعرفه‌ها تازه قیمت لپ‌تاپ به نرخی که قبلا قاچاقچی‌ها وارد می‌کردند، می‌رسد گفت: تفاوت این است که پولی که قبلا به جیب قاچاقچی می‌ رفت، با اجرای طرح نصیب دولت می‌شود. اما چیزی که درنهایت باعث می‌شود این طرح به سود مصرف‌کننده باشد، بهبود خدمات کالاها و همچنین خدمات پس از فروش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان