بازدید 3317

قتل یک افشاگر اقتصادی در اسلواکی

کد خبر: ۷۷۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 27 February 2018
یک خبرنگار در اسلواکی به ضرب گلوله به قتل رسید و طبق اعلام پلیس، قتل این خبرنگار احتمالا به دلیل افشاگری‌های وی درباره مسائل مالی بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، انتشار اخبار قتل این روزنامه‌نگار ۲۷ ساله، کشور مرکزی و کوچک اسلواکی را شوکه کرده و نگرانی‌های عمومی را از ابعاد فساد برانگیخته است.

یان کوشیاک که در خانه خود در شهر " ولکا ماکا" در ۶۵ کیلومتری شرق پایتخت به قتل رسید؛ برای یکی از سایت‌های خبری این کشور، پرونده‌های تقلب مالی را ارسال می‌کرد که در بیشتر آن‌ها نام تاجران مرتبط با حزب حاکم و سایر سیاستمداران دیده می‌شد.

رهبران اسلواکی وعده داده‌اند مسببان این حادثه را به دست عدالت بسپارند و یک میلیون یورو جایزه برای اطلاعات منجر به دستگیری عاملان اعلام کردند. تیبور گسپر - رئیس پلیس اسلواکی- در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: به نظر می‌رسد دلیل قتل به حرفه روزنامه‌نگاری وی مرتبط بوده است.

اقتصاد و استاندارد‌های زندگی در اسلواکی پس از پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴، رشد سریعی را تجربه کرده است، اما بسیاری از مردم می‌گویند این کشور هنوز در مقابله با فساد ناکام بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر