بازدید 5093

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید نفت آمریکا

روز سه شنبه قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه کاهش یافت. دلیل اصلی کاهش قیمت نفت در روز جاری نگرانی تجار نسبت به افزایش میزان تولید نفت آمریکا بوده است که می تواند موجب کمرنگ شدن افزایش تقاضای جهانی برای نفت و تلاش اوپک برای کاهش تولید شود.
کد خبر: ۷۷۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 27 February 2018

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید نفت آمریکاروز سه شنبه قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه کاهش یافت. دلیل اصلی کاهش قیمت نفت در روز جاری نگرانی تجار نسبت به افزایش میزان تولید نفت آمریکا بوده است که می تواند موجب  کمرنگ شدن افزایش تقاضای جهانی برای نفت و تلاش اوپک برای کاهش تولید شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت لندن نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه۱۲ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۷.۳۸ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهشی۱۳ سنتی بشکه ای ۶۳.۷۸ دلار صورت گرفت.

افزایش تولید نفت آمریکا موجب تغییر قیمت ها و کاهش آن در بازار جهانی نفت شده است. این در حالی است که تولید کنندگان اصلی نفت، من جمله روسیه و اعضای خاورمیانه ای سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک)، در تلاش اند که با کاهش میزان تولید، قیمت این محصول را افزایش دهند.

مدیر عامل آژانس بین المللی انرژی در روز سه شنبه گفته است که میزان تولید نفت آمریکا حداکثر تا سال ۲۰۱۹ از میزان تولید نفت روسیه پیشی خواهد گرفت و بیشتر خواهد شد.

او به رویترز گفته است که :’’ نفت شیل آمریکا رشد بسیار قوی ای دارد و با سرعت بسیار زیادی افزایش می یابد.. ایالات متحده آمریکا به زودی بزرگترین تولید کننده نفت جهان خواهد شد.’’

بر اساس گزارش های دولت آمریکا که پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد می زان تولید نفت این کشور  روزانه ۱۰.۲۷ میلیون بشکه بوده است که این میزان از میزان تولید نفت عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان بیشتر و تنها اندکی کمتر از میزان تولید نفت روسیه است.

طبق نظر سنجی رویترز، انتظار می رود که ذخیره نفت آمریکا در هفته گذشته ۲.۷ میلیون بشکه افزایش یافته باشد. همچنین پیشبینی شده است که میزان موجودی بنزین این کشور در هفته گذشته ۶۰۰ هزار بشکه کاهش داشته باشد. این در حالی ست که برای اطلاع از آمار های دقیق تر باید تا انتهای امروز منتظر ماند تا موسسه نفت آمریکا گزارش خود از موجودی نفت و بنزین را منتشر نماید.

این در حالی ست که دیروز اظهارات خالد الفلیح وزیر نفت عربستان سعودی راجع به ادامه ی پایبندی عربستان به قرارداد کاهش تولید نفت اوپک موجب افزایش قیمت ها شده بود. به گفته ی وزیر نفت عربستان، تولید نفت خام این کشور برای ماه های ژانویه تا مارچ کمتر از حداقل میزان تعیین شده توسط قرارداد کاهش تولید نفت اوپک خواهد بود. وی گفته است که  صادرات نفت خام عربستان در این بازه ی زمانی به طور متوسط کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این در حالی است که وی احتمال افزایش مجدد تولید نفت در سال ۲۰۱۹ میلادی را رد نکرده است.

همچنین،  گزارش های موسسه ی بیکر هیوز نشان می دهد که در هفته ی منتهی به ۲۳ فوریه آمریکا با افزودن ۱ دکل نفتی مجموع دکل های نفتی خود را به ۷۹۹ عدد رسانده است. همچنین، مجموع دکل های نفتی و گازی فعال در این بازه ی زمانی ۹۷۸ عدد بوده است. لازم به ذکر است که تعداد فعلی دکل های نفتی فعال در آمریکا در بالاترین حد خود از ماه آپریل سال ۲۰۱۵ تا کنون قرار دارد. همچنین، این برای نخستین بار از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تا کنون است که تعداد دکل های نفتی آمریکا برای پنجمین هفته ی متوالی افزایش یافته است.

افزون بر این، باید خاطر نشان گردد که زلزله ی ۷.۵ ریشتری در پاپوآگینه نو باعث شده است که شرکت های نفتی فعال در این کشور تمامی فعالیتهای خود را متوقف کنند. علاوه بر این، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده است که با وقوع اعتراضات نیروهای امنیتی میدان نفتی El Feel تولید ۷۰،۰۰۰ بشکه ای نفت در این میدان نفتی به طور کامل متوقف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار