بازدید 4641

واکنش ایران به ادعاهای «هیلی» در سازمان ملل

کد خبر: ۷۷۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 27 February 2018
نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد ادعاهای تکراری نماینده آمریکا برای ایران ستیزی و کمک به تجاوزگران به یمن است.

به گزارش فارس، نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد: "رفتار نماینده آمریکا در سازمان ملل در جهت سرپوش گذاشتن در مورد جنایاتی است که در یمن توسط نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان در حال وقوع است. ادعاهای تکراری و نمایش‌های ملال آور برای ایران ستیزی و کمک به تجاوزگران به یمن است.

ایران ادعاهای آمریکا در خصوص ارسال سلاح به یمن را بارها رد کرده است و بار دیگر تاکید می کند که سه سال بمباران بی وقفه یمن، فاجعه‌ای انسانی به بار آورده است. کودکان و زنان و مردم یمن با خطر بزرگ بیماری، قحطی و جنگ روبرو هستند. این جنگ خانمانسوز با سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی و توسط عربستان سعودی به بی ثباتی و ناامنی منطقه‌ای انجامیده است.

مشکل یمن از طریق نظامی و بمباران حل نخواهد شد بلکه به باور ایران تنها از طریق سیاسی و با قطع بمبارانها و ارسال کمک‌های انسانی و درمان بیماران و رساندن آب و غذا می توان فرایندی سیاسی برای حل این مشکل را شروع کرد.

آمریکا قصد داشت با سوء استفاده از فرصت تمدید ماموریت گروه کارشناسی کمیته یمن، اتهاماتی علیه ایران در این قطعنامه آئین نامه‌ای مطرح کند تا سرپوشی برای تداوم جنگ در یمن ایجاد کند.

روسیه با وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا و انگلیس صرفا قطعنامه آئین نامه‌ای تمدید ماموریت گروه کارشناسی را مطرح کرد."

به گزارش فارس، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران درباره ارسال سلاح به یمن، خواستار اقدام مشترک آمریکا و شرکایش علیه تهران شد.

هیلی بعد از شکست خوردن پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی انگلیس در شورای امنیت درپی وتوی روسیه، با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «علی‌رغم مدارک متقنی که تیم کارشناسان سازمان ملل درباره نقض تحریم تسلیحاتی یمن از سوی ایران ارائه کرده اما شورای امنیت نتوانست قطعنامه‌ای علیه این کشور اتخاذ کند.»

وی با ادعای اینکه ایران نتوانسته جلوی انتقال تسلیحات از جمله موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین به یمن را بگیرد، افزود: «امروز روسیه از دولت ایران که حامی تروریسم است، (در برابر قطعنامه شورای امنیت) محافظت کرد.»

نیکی هیلی در پایان تاکید کرد اگر روسیه به ممانعت از اقدامات شورای امنیت علیه ایران ادامه دهد آنگاه آمریکا و شرکایش باید خود گام‌هایی را علیه تهران بردارند که مسکو نتواند مانع آن شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان