بازدید 2493
جلسه شورای امنیت پیرامون یمن؛

روسیه قطعنامه انگلیس را وتو کرد/ قطعنامه پیشنهادی مسکو تصویب شد

جلسه شورای امنیت با دستور کار بررسی وضعیت و تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی یمن برگزار شد، روسیه قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی از سوی انگلیس را وتو کرد و قطعنامه پیشنهادی روسیه به تصویب رسید.
کد خبر: ۷۷۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 27 February 2018

جلسه شورای امنیت با دستور کار بررسی وضعیت و تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی یمن برگزار شد، روسیه قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی از سوی انگلیس را وتو کرد و قطعنامه پیشنهادی روسیه به تصویب رسید.

به گزارش تابناک، جلسه شورای امنیت با دستور کار بررسی وضعیت و تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی یمن دوشنبه شب به ریاست کویت برگزار شد.

این در حالی است که روسیه قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی انگلیس برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن را وتو کرد.

در همین حال، قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره یمن با اجماع آرای شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد. این قطعنامه به پیشنهاد روسیه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن تا فوریه ۲۰۱۹ با ۱۵ رای به تصویب رسید.

نماینده انگلیس در سازمان ملل در این جلسه مدعی شد: ایران با تولید، ارسال و انتقال تسلیحات قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است!

معاون «نیکی هیلی» -نماینده آمریکا در سازمان ملل که ترجیح داده بود در این نشست حاضر نشود- با بیان اینکه وتوی قطعنامه پیشنهادی انگلیس توسط روسیه فقط به نفع ایران است، مدعی شد: ایران با نقض قطعنامه ۲۲۱۶ به ارسال تسلیحات برای یمن ادامه می‌دهد. یمنی‌ها از سلاح‌های ایرانی برای تهدید همسایه‌های خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: استفاده یمنی‌ها از موشک‌های بالستیک علیه عربستان می‌تواند درگیری‌های گسترده‌تری در منطقه ایجاد کند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین مدعی شد: روسیه به ایران برای ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه کمک می کند و این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

نماینده فرانسه در نشست شورای امنیت ادعا کرد: ایران از تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن تحت قطعنامه ۲۲۱۶ تبعیت نمی‌کند. فرانسه تلاش ایران برای ارسال سلاح به یمن را محکوم می‌کند.

نماینده چین نیز راه حل سیاسی را تنها راه دستیابی به صلح پایدار در یمن برشمرد و گفت: اتهام زنی به برخی کشورها بدون هیچ ادله ای به صلح و امنیت در یمن خدمت نمی کند.

نماینده روسیه نیز ضمن استقبال از تصویب قطعنامه پیشنهادی مسکو، اظهار داشت: به همکاری با ایران و عربستان برای آرام کردن اوضاع منطقه ادامه می دهیم.

گفتی است که نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از چندین ساعت تاخیر در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی برای بررسی دو قطعنامه درباره یمن برگزار شد.

این جلسه با تصویب یک قطعنامه برای تمدید تحریم تسلیحاتی یمن پایان یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر