بازدید 15861

بانک مرکزی فیلیپین دلار می‌فروشد

بانک مرکزی فیلیپین برای جلوگیری از سقوط بیشتر پول این کشور به فروش ذخایر دلار خود روی آورده است.
کد خبر: ۷۷۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 26 February 2018

بانک مرکزی فیلیپین برای جلوگیری از سقوط بیشتر پول این کشور به فروش ذخایر دلار خود روی آورده است.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی فیلیپین به دلیل کاهش ارزش پسو، واحد پول این کشور به کمترین رقم در تقریبا ۱۱ سال اخیر در یک اقدام تدافعی در حال فروش ذخایر دلار خود است.

بانک مرکزی فیلیپین با این اقدام به دنبال کاهش نگرانی است که ممکن است اصلاحات اخیر بازار بر روی پول ضعیف این کشور و تورم بالا فشار وارد کند. بر همین اساس، هر ۵۲.۳۴ پسو معادل یک دلار است که حاکی از سقوط ارزش آن به تقریبا کمترین میزان خود در ۱۱ سال اخیر است؛ البته در نهایت هر دلار به ۵۱.۸۹ پسو رسید.

بانک مرکزی فیلیپین اعلام کرد که علت افزایش تورم در ماه گذشته به کاهش نسبت نیاز به ذخیره در بانک ها بر نمی گردد. نرخ تورم فیلیپین در ماه ژانویه با رسیدن به ۴ درصد بیشترین رقم از اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد محسوب می شود.

انتظار می رود که در ماه آینده میلادی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار به نقدینگی این کشور تزریق شود. بر همین اساس از سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی که بانک مرکزی فیلیپین نرخ بهره را ۲۵ نقطه پایه افزایش داده، سیاست این بانک یکنواخت بوده است.

رییس بانک مرکزی فیلیپین گفت: بانک مرکزی فقط یک تنظیم عملیاتی که تاثیر خنثی بر روی سیاست پولی این کشور دارد را اعمال می کند و گزینه های زیادی داریم که کنترل پولی سفت و سختی را در پیش گیریم.

بر پایه این گزارش، بانک فیلیپین نسبت نیاز به ذخیره را کاهش داده تا کارآمدی و نظام مالی این کشور را که گرایش کمتری به موسسات مالی سپرده پذیر دارد را ارتقاء دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان