بازدید 3432

انتشار اوراق صکوک سبز دولتی در اندونزی

اندونزی اولین صکوک سبز دولتی را به ارزش ۱.۲۵ میلیارد دلار منتشر کرد.
کد خبر: ۷۷۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 26 February 2018

اندونزی اولین صکوک سبز دولتی را به ارزش ۱.۲۵ میلیارد دلار منتشر کرد.

به گزارش ایبِنا، اندونزی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای در جهان، جمعه گذشته مبلغ ۱.۲۵ میلیارد دلار صکوک سبز بین المللی منتشر کرد و نظر سرمایه گذاران دوستدار محیط زیست را به خود جلب کرد. این اوراق ۵ ساله و با نرخ سود ۳.۷۵ درصد است.

پذیره نویسان این اوراق شامل بانک CIMB تایلند، بانک Citigroup آمریکا، بانک اسلامی دوبی، بانک HSBC  و بانک اسلامی ابوظبی هستند.

به گفته رئیس اداره تامین اعتبارات و مدیریت ریسک وزارت مالی اندونزی، عواید حاصل از انتشار این اوراق صرف تامین مالی پروژه هایی در حوزه های: انرژی های تجدید پذیر، گردشگری سبز و مدیریت پسماندها خواهد شد.

اندونزی همزمان با این انتشار، صکوک دیگری (غیر سبز) با حجم ۱.۷۵ میلیارد دلار، با سررسید ۱۰ ساله و نرخ سود ۴.۴ درصد منتشر کرد.

حجم کل اوراق قرضه سبز منتشره در جهان در سال گذشته ۱۵۵.۵ میلیارد دلار بود اما در این میان حضور دولت ها بسیار کم رنگ بود، جایی که عواید حاصل از انتشار اوراق صرف پروژه های دوستدار محیط زیست می شود.

با توجه به آتش سوزی‌ های وسیعی که هر چند وقت یکبار در جنگل های اندوزی رخ می دهد و در پی آن از بین رفتن زمین های زراعی، انتشار گازهای گلخانه ای در این کشور بسیار بالا است و دولت اندونزی متعهد شده است که انتشار این گازها را تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۲۹ درصد کاهش دهد.

همچنین اندونزی قصد دارد تا میزان استفاده از سوخت های فسیلی جهت تولید برق را در این کشور کاهش دهد و با توسعه نیروگاه های بادی تا سال ۲۰۲۵ حداقل یک چهارم (حدود ۱۸۰۰ مگاوات) از انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند.

لازم به ذکر است که پیش از این در آسیا، شرکت هایی در مالزی، چین و هند برای تامین مالی پروژه های دوستدار محیط زیست اوراق صکوک سبز منتشر کرده اند؛ اما تا قبل از اندونزی هیچ دولتی در آسیا اقدام به انتشار چنین اوراقی نکرده است.

انتشار اوراق صکوک سبز دولتی در اندونزی

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر