بازدید 3717

مسکن ۲۲ درصد گران شد

وضعیت بازار مسکن در بهمن‌ماه از افزایش ۲۲ درصدی قیمت و ۱۷.۷ درصدی معاملات نسبت به ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.
کد خبر: ۷۷۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ 25 February 2018

وضعیت بازار مسکن در بهمن‌ماه از افزایش ۲۲ درصدی قیمت و ۱۷.۷ درصدی معاملات نسبت به ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران را که مربوط به بهمن‌ماه ۱۳۹۶ است، منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در بهمن‌ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۸.۴ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۷ درصد نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۵ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۱ و ۲۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نوسازها همچنان بیشترین فروش را دارند

بررسی توزیع معاملات بر اساس عمر بنا در بهمن ماه ۱۳۹۶ حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت سهم ۴۸.۷ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. البته سهم مذکور در مقایسه با بهمن ماه سال قبل ۵.۲ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

 مسکن ۲۲ درصد گران شد

منطقه پنج پیشتاز معاملات

توزیع تعداد معاملات بر حسب مناطق در بهمن ماه ۱۳۹۶ حاکی از آن است که منطقه پنج با سهم ۱۳ درصدی در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران کماکان بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. پس از آن مناطق چهار و دو به ترتیب با سهم‌های ۱۱.۱ و ۹.۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مجموع ۷۳.۳ درصد از کل تعداد معاملات مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۴، ۱، ۱۰، ۳، ۷ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده تنها ۲۶.۷ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

 مسکن ۲۲ درصد گران شد

بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به طور یکسان ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۱۰.۱ درصدی قیمت در ۱۱ ماهه امسال

در ۱۱ ماهه ۱۳۹۶ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۶۸.۹ هزار واحد بالغ گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی