بازدید 3456

رشد ۳.۳ درصدی قیمت جهانی آلومینیوم

قیمت جهانی آلومینیوم طی هفته گذشته، با ۳.۳ درصد افزایش نسبت به هفته پیشین آن، به‌طور میانگین به حدود ۲ هزار و ۲۲۰ دلار به‌ازای هر تن رسید. این در حالی بود که طی هفته گذشته، در مجموع حدود ۳۴.۵ هزار تن به موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن افزوده شد.
کد خبر: ۷۷۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱ 25 February 2018

قیمت جهانی آلومینیوم طی هفته گذشته، با ۳.۳ درصد افزایش نسبت به هفته پیشین آن، به‌طور میانگین به حدود ۲ هزار و ۲۲۰ دلار به‌ازای هر تن رسید. این در حالی بود که طی هفته گذشته، در مجموع حدود ۳۴.۵ هزار تن به موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن افزوده شد.

به گزارش «کالاخبر»، طی روزهای ابتدایی هفته گذشته، قیمت هر تن آلومینیوم به‌واسطه سیاست‌های ایالات متحده برای تجارت آلومینیوم و اقدامات ضد دامپینگ آن، به رشد خود از روزهای پایانی هفته پیش از آن، ادامه داد و تا نزدیکی سطح ۲ هزار و ۲۷۰ دلار افزایش یافت که بیشترین میزان از ابتدای سال جاری بود. در پیشنهادی که وزارت بازرگانی ایالات متحده برای اجرای اقدامات ضد دامپینگ آلومینیوم به ریاست جمهوری این کشور ارایه داده بود، علاوه بر افزایش میزان تعرفه‌های گمرکی، سهمیه‌بندی و محدودیت مبادلات تجاری با برخی از کشورها را نیز خواستار شده بود.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر تقاضای وارداتی محصولات آلومینیومی ایالات متحده، نه‌تنها به‌دلیل افزایش میزان تقاضا، بلکه به‌دلیل کاهش میزان عرضه داخلی، رشد داشته است. از این رو محدودیت میزان عرضه وارداتی در این کشور، می‌تواند به‌مقدار قابل توجهی سبب رشد پریمیوم‌های آلومینیوم و محصولات آن در این کشور شود. به‌طوری که این موضوع به‌عنوان عاملی حمایت‌کننده، چندین روز پس از ارایه چنین پیشنهادی، از رشد قیمت آلومینیوم حمایت کرد.

اما از آنجا که ایالات متحده کمتر از ۱۰ درصد کل آلومینیوم جهان را مصرف می‌کند، این عامل حمایت‌کننده، تنها برای ۳ روز کاری باعث رشد قیمت آلومینیوم شد و قیمت آلومینیوم از روز ۲۰ فوریه روند نزولی به‌خود گرفت. این افت قیمت ناشی از تعطیلی بازار چین، به‌دلیل سال نو بود که نه‌تنها آلومینیوم، بلکه بسیاری از فلزات پایه دیگر را با افت قیمت همراه کرد. اگه چه این تعطیلی از روز ۱۶ فوریه آغاز شده بود، ولی همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، احتمال تغییر در سیاست‌های تجاری آمریکا سبب افزایش قیمت آلومینیوم شده بود.

این تعطیلی که تا روز چهارشنبه ادامه پیدا کرد، سبب شد تا قیمت هر تن آلومینیوم در بورس فلزات لندن به سطح ۲ هزار و ۱۹۰ دلار سقوط کند. البته ناگفته نماند که از روز ۱۶ فوریه، علاوه بر تعطیلی بازار چین، افزایش ۱۰.۷ هزار تنی موجودی انبارها از دیگر عواملی بود که به افت بیشتر قیمت آلومینیوم طی این دوره دامن زد.

با این حال با پایان یافتن تعطیلی سال نو و بازگشت تجار چینی به بازار، از روز پنج‌شنبه، ۲۲ فوریه، بازار فلزات پایه جان تازه‌ای گرفت و با افزایش معاملات، قیمت بسیاری از فلزات از جمله آلومینیوم افزایش یافت. این تأثیر تا حدی بود که حتی افزایش شدید ۱۶.۷ هزار تنی موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن که تنها طی یک روز (۲۳ فوریه) به وقوع پیوست، نیز نتوانست مانع از رشد قیمت آلومینیوم شود. قیمت متوسط آلومینیوم در این روز به حدود ۲ هزار و ۲۱۰ دلار بر تن رسید. با این وجود انتظار می‌رود که طی روزهای ابتدایی هفته جاری که در آن معاملات بازار به حالت نسبتا پایدار پیشین خود می‌رسد، قیمت آلومینیوم، روند اصلاحی را در پیش ‌بگیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی