بازدید 3464
ابتکار:

نباید به کالای با ارزشی مانند آب یارانه تعلق بگیرد

معاون رئیس‌ جمهوری درامور زنان وخانواده گفت: نباید به کالای باارزشی مانند آب یارانه تعلق بگیرد چون آب به عنوان سرمایه کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۷۷۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 25 February 2018

معاون رئیس‌ جمهوری درامور زنان وخانواده گفت: نباید به کالای باارزشی مانند آب یارانه تعلق بگیرد چون آب به عنوان سرمایه کشور محسوب می شود.

به گزارش ایرنا از معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار امروز یکشنبه درهمایش آموزشی « خانواده و مدیریت مصرف» اظهارداشت: کسی مخالف دادن یارانه نیست، اما چون آب صرفا یک کالای مصرفی نیست و سرمایه کشور محسوب می‌شود ما با دادن یارانه به آن مخالف هستیم.

وی با بیان این که یکی از دلایل مصرف نادرست آب تخصیص یارانه به آن است، تصریح کرد: برای تولید آبی که مشترک پرداخت می ‌کند چندین برابر آنچه که بابت آن پرداخت می ‌کند، هزینه می‌ شود که دولت در قالب یارانه این هزینه را از مشترک دریافت نمی ‌کند و متاسفانه به دلیل اینکه پول کمی بابت آن پرداخت می ‌کنیم به آن به چشم یک کالای بی ‌ارزش نگریسته می‌ شود و جایی در سبد هزینه خانوار ندارد.

معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: اگر در مسیر اصلاح الگوی مصرف حوزه آب حرکت نکنیم باید منتظر پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و غیره در کشور باشیم.

ابتکار تاکیدکرد: متاسفانه یک انگاره نادرست درمصرف آب وجود دارد که بخش عظیمی از آب در بخش کشاورزی مصرف می ‌شود، این در حالی است که صرفه ‌جویی در بخش خانگی به دلیل هزینه ‌های بالایی که برای تامین و تصفیه آن می‌شود بسیار مهم و اثرگذار است.

وی ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از نقاط کشور آب با کیفیت و استاندارهای جهانی در اختیار است و این تصور نادرستی است که چون کالایی در اختیار است پس کوشش چندانی در حفظ و استفاده درست از آن نداشته باشیم.
معاون رئیس‌ جمهوری درامور زنان و خانواده با اشاره به لزوم تغییر رویکرد خانواده‌ها درمصرف آب اظهارداشت: در مقابل مشکلی مانند الگوی نادرست مصرف آب که کشور را به مخاطره می‌اندازد باید نگاه خانواده‌ ها را به آب تغییر دهیم که در این زمینه می ‌توان از توان سازمان‌ های مردم‌نهاد در قالب پویش‌ های اجتماعی بهره برد.

ابتکارهمچنین با اشاره به الگوهای نادرست مصرف در حوزه مواد غذایی نیز گفت: حدود یک‌ سوم فرآورده‌ های غذایی هدر می‌ رود که به معنای این است که 28 میلیارد مترمکعب یعنی یک ‌سوم آبی که در بخش کشاورزی صرف تولید مواد غذایی می‌شود نیز هدر می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر در این همایش به راهکارهای عملی اصلاح الگوی مصرف آب برسیم می‌توانیم مشارکت خانواده‌ها و به‌ ویژه زنان و جوانان را برای پویشی اجتماعی در این زمینه جلب کنیم.

ابتکار ادامه داد: سازمان ‌های مردم ‌نهاد در قالب پویش ‌های اجتماعی نقشی موثری در تغییر نگرش خانواده ‌ها در مقابل مشکل الگوی نادرست مصرف آب دارند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر