بازدید 2946

پاسخ یکی از فعالان محیط زیست به تکذیب محیط زیست

کد خبر: ۷۷۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 25 February 2018
ناصر عبیات در جواب تکذیبیه مدیر ملی تالاب‌های ایران در خصوص کشتار پرندگان مهاجر در تالاب های دشت آزادگان خوزستان «اینجا» نوشت:

ایشان در دشت آزادگان با اطمینان کامل گفته که دشت آزادگان هیچ گونه پرنده‌ای ندارد همچنین وی از نبود خون و لاشه در آبگیر ام الدبس خبر میدهد؛ و از طرف دیگر منکر آبگیر در دشت آزادگان هم می‌شود.

بازار سوسنگرد و حتی بازار کیان اهواز در نزدیکی اداره کل محیط زیست مملو از پرندگانی است که در محمیه‌ها و به همان روشی که در فیلم اخیر نمایش داده شده شکار شده اند به وفور یافت میشود. لابد این پرنده‌ها از عراق آورده شده اند!

در دشت آزادگان ده‌ها محمیه که روزانه صد‌ها پرنده مهاجر را بصورت دسته جمعی شکار میکنند وجود دارد چذابه دارای سه محمیه بزرگ، آبگیر ام الدبس که به یک محمیه تبدیل شده، دو محمیه صاهندی، محمیه خرابه و...

همه این محمیه‌ها در دشت آزادگان قرار دارند امسال تعداد محمیه‌ها در دشت آزادگان بیشتر از هر سال دیگری افزایش پیدا کرده است.

در جواب اینکه هیچ خون و لاشه‌ای مشاهده نشد باید بگویم که این فیلم که در خبرگزاری تسنیم منتشر شد در اواسط بهمن ماه امسال گرفته شده است، (تاریخ فیلم برداری هم روی فیلم حک شده است) و امروز پنجم اسفند ماه است که بیش از بیست روز از آن اتفاق می‌گذرد بنابرین جناب آبشت این خون چگونه از آن تاریخ تا به امروز در آب بماند یا اینکه شکارچی‌ها مگر سر می‌برند و لاشه‌ها را برای مأمورین شما باقی می‌گذارند؟!

این نکته را هم یاد آوری کنم که آبگیر فصلی ام الدبس در منطقه معروف است و خود همکاران شما هر ساله جهت سرشماری پرندگان به این آبگیر می‌آیند. مساحت این آبگیر چیزی در حدود شش صد هکتار است. شاید همکاران شما امسال از اینکه این آبگیر پر آب شده خبر ندارند. در ضمن محمیه‌های دشت آزادگان، بامدژ و شهرستان هویزه با یک روش ویژه دقیقا همانند روشی که در فیلم اخیر دیده میشوند پرندگان مهاجر را شکار میکنند.

شما با انکار این فیلم می‌خواهید جنایات بی شمار دیگری که در محمیه‌های دشت آزادگان با پرندگان انجام می‌شود را نادیده بگیرید و به عبارتی منکر شوید که در این صورت سودجویان خیلی بهتر و با خیال راحت می‌توانند به جنایات خود ادامه دهند.

امسال و تمام سال‌هایی که گذشت بازار کیان در جنب اداره کل محیط زیست خوزستان بزرگترین محل فروش لاشه پرندگان مهاجر که با روش محمیه‌ها شکار شده اند بفروش می‌رسند.

فیلم اخیر و بسیاری از فیلم‌های دیگر از نحوه به دام انداختن پرندگان مهاجر در دشت آزادگان در محمیه‌ها زیاد است، اما هر زمان یک فیلم از ان‌ها منتشر میشود آن را همانند ریزگرد‌ها به کشور‌های خارجی ربط میدهید در صورتی که تمام مردم خوزستان از جنایت‌های محمیه داران خبر دارند، اما هیچ برخورد قاطعانه‌ای با آن‌ها نمیشود و حتی یک مورد محمیه در دشت آزادگان هم تابحال تعطیل نشده است بلکه بیشتر هم شده اند.

فیلم اخیر در آبگیر ام الدبس گرفته شده است و دلایل اثبات این ادعا فراوان است، اما شما چه دلیل قانع کننده‌ای دارید که به گردن کشور عراق می‌اندازید آیا غیر از این است که به محمیه داران و سودجویان روحیه می‌دهید تا به جنایات خود تداوم بخشند.

در آخر از کلیه فعالان محیط زیست، دوستداران حیات وحش و ملت شریف ایران دعوت میکنم به خوزستان، شهرستان دشت آزادگان تشریف بیاوریدبیاورند و از نزدیک جنایات فجیعی که در محمیه‌ها با پرندگان پناهنده و مهاجر در آبگیر‌های این شهرستان اعمال میشود ببینند همینطور از بازار کیان اهواز و شادگان که محل فروش لاشه‌های پرندگان است دیدن کنند.

با این انکار کردنی‌ها و سرپوش گذاشتن روی این فجایع در رسانه‌ها نمی‌توان این وقایع و جنایات گسترده با حیات وحش را از دید ملت پنهان کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان