بازدید 2223

دیدار دبیرکل و ۶ کشور عضو اتحادیه عرب با وزیر خارجه فرانسه درباره فلسطین

قرار است وزرای امور خارجه شش کشور عربی به همراه دبیرکل اتحادیه عرب به منظور رایزنی درباره راه‌های احیای روند صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی با وزیر امور خارجه فرانسه در بروکسل دیدار کنند.
کد خبر: ۷۷۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 24 February 2018

قرار است وزرای امور خارجه شش کشور عربی به همراه دبیرکل اتحادیه عرب به منظور رایزنی درباره راه‌های احیای روند صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی با وزیر امور خارجه فرانسه در بروکسل دیدار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد، وزرای خارجه شش کشور مصر، اردن، امارات، عربستان، مراکش و فلسطین به همراه احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب روز دوشنبه با ژان ایو لودریان وزیرخارجه فرانسه دیدار می‌کنند.

وی افزود: قرار است این دیدار در حاشیه نشست شورای اتحادیه اروپا در ۲۶ فوریه جاری (هفتم اسفند) انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: در این دیدار بر حمایت سیاسی، اقتصادی و انسانی اتحادیه اروپا از تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت از اقداماتی که در این زمینه خصوصا درباره اتحادیه عرب برای احیای روند صلح بین اسرائیل و فلسطین، تاکید خواهد شد.

این در حالی است که به دنبال مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک سازی‌ها، مذاکرات بین این رژیم و فلسطین از آوریل ۲۰۱۴ متوقف شده است.

تعهد و دعوت

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد: در صورت عدم پیشرفت و تداوم شهرک سازی از سوی اسرائیل وزیران اروپایی بر تعهد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو نسبت به روند صلح تاکید خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: وزیران کشورهای اروپایی در این باره ملزم و متعهد به اتخاذ یک راه حل جهت مذاکره‌ دو دولت (فلسطین، اسرائیل) هستند.

در همین راستا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواستار به کارگیری یک مکانیسم بین‌المللی در رابطه با روند صلح است و از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد داد تا قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شود، وی نمی‌پذیرد که آمریکا به تنهایی در این باره تصمیم بگیرد.

گفته می‌شود که فرانسه یکی از کشورهایی است که به دنبال ازسرگیری روند صلح است به نحوی که در سوم ژوئن ۲۰۱۶ یک نشست بین‌المللی با مشارکت ۲۴ کشور و بدون حضور دو طرف درگیر (فلسطین، اسرائیل) در این باره در پاریس برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل