بازدید 8575

درآمد میلیاردی از پوست خربزه!

کد خبر: ۷۷۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 24 February 2018

 

در ۱۰ ماهه اول امسال یک‌میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار میوه‌های خوراکی، پوست مرکبات یا پوست خربزه صادر شده و کشورهایی مانند لهستان، کانادا و آلمان بزرگترین مشتریان پوست مرکبات و خربزه ایران هستند.

به گزارش ایسنا، صادرات پوست‌خربزه تاکنون حاشیه‌های متعددی در فواصل زمانی مختلف ایجاد کرده اما شاید جالب باشد بدانید در کتاب مقررات صادرات و واردات نیز فصلی به نام «میوه‌های خوراکی، پوست مرکبات یا پوست خربزه» وجود دارد و در آمارهای صادراتی نیز این محصول لحاظ شده است.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی گمرک، صادرات این بخش در مجموع پنج درصد صادرات را در برمی‌گیرد.

البته ارزش صادرات این بخش در قیاس با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

اگرچه ریز آمارهای صادراتی در ماه‌های اخیر از سوی گمرک در دسترس قرار نمی‌گیرد اما آمارهای مهر ماه گویای آن است که یکی از مقاصد محصولات این گروه کشور افغانستان است که در هفتمین ماه سال حدود ۲۳۰۰ دلار واردات داشته است.

تاجیکستان از دیگر مقاصدی است که ۴۰ دلار واردات انواع پوست مرکبات و خربزه از ایران داشته است. قطر هم در مهر ماه امسال بیش از ۴۱ هزار دلار واردات انواع پوست مرکبات و خربزه داشته است.

کانادا دیگر بازاری است که ۱۵۷۵ دلار واردات در این بخش داشته و لهستان با حدود ۱۸۵هزار و ۹۹۱ دلار، بحرین ۸۰ دلار، هلند ۷۳۰ دلار، آلمان با ۷۳۱۶ دلار از دیگر بازارهای این محصول به شمار می‌روند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی