بازدید 3614

دو‌انفجار‌انتحاری‌در‌اطراف‌کاخ‌ریاست‌جمهوری‌سومالی

دو انفجار انتحاری امروز جمعه دو نقطه حساس امنیتی را در موگادیشو پایتخت سومالی لرزاند و 18 کشته و 20 زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۷۷۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ 23 February 2018

دو انفجار انتحاری امروز جمعه دو نقطه حساس امنیتی را در موگادیشو پایتخت سومالی لرزاند و 18 کشته و 20 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، یک منبع امنیتی اعلام کرد که انفجار اول در چند متری کاخ ریاست جمهوری و ساختمان پارلمان به وقوع پیوست و بلافاصله بعد از انفجار تبادل آتش سنگینی میان نیروهای امنیتی و افراد مهاجم صورت گرفت.
انفجار دوم نقطه امنیتی متعلق به سرویس های اطلاعاتی این کشور را هدف قرار داد که بعد از این انفجار نیز درگیری میان نگهبانان ساختمان اطلاعاتی و افراد مهاجم شروع شد.
به گزارش شبکه خبری الیوم السابع، شمار کشته های ناشی از انفجار 2 خودروی بمب گذاری شده در موگادیشو پایتخت سومالی به 18 نفر رسید.
گروه تروریستی «الشباب» مسئولیت انفجارهای امروز موگادیشو را برعهده گرفت.
سومالی از سال ها قبل صحنه حملات تروریستی الشباب بوده است. این گروه تروریستی وابسته به القاعده سالهاست که برای کنترل سومالی، با دولت این کشور می جنگد. الشباب همچنین تلاش می کند نیروهای خارجی که از کنیا، جیبوتی، اوگاندا، اتیوپی و دیگر کشورهای آفریقایی در سومالی حضور دارند را از این کشور اخراج کند.
زمانی این گروه بخش اعظم سومالی را در اشغال خود داشت، نیروهای اتحادیه آفریقا و ارتش سومالی در سال 2011 الشباب را از مواضع مهم شهری و بندرهای این کشور از جمله موگادیشو بیرون راندند، اما حمله های الشباب به مناطق مختلف سومالی همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر