بازدید 2049

احتمال تعویق در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا

یکی از دیپلمات‌های ونزوئلا امروز (جمعه) اعلام کرد، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالا تا مه به تعویق می‌افتد تا شرایط برای انتخابات پارلمانی آماده شود.
کد خبر: ۷۷۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 23 February 2018

یکی از دیپلمات‌های ونزوئلا امروز (جمعه) اعلام کرد، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالا تا مه به تعویق می‌افتد تا شرایط برای انتخابات پارلمانی آماده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مردم ونزوئلا قرار است در ۲۲ آوریل سال جاری میلادی پای صندوق‌های رأی بروند. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری کنونی این کشور آمریکای لاتین پیشنهاد کرد تا یک انتخابات بزرگ برگزار شود که اگر مورد تایید مجلس موسسان قرار گیرد، باعث برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هم خواهد شد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفته بود: می‌خواهم انتخابات پارلمانی،‌ ایالتی و شورای شهر را نیز به انتخابات ریاست جمهوری که ۲۲ آوریل برگزار می‌شود، اضافه کنم تا بتوانیم نهایتا یک تمدید دموکراتیک داشته باشیم. ما نیاز به جلو انداختن موعد انتخابات به منظور مدرن سازی تمام سطوح قدرت و تمرکز بر کارمان داریم و از این رو پیشنهاد انتخابات پارلمانی گسترده را می‌دهم. ما با فراکسیون‌های اپوزیسیون یا بدون آنها به "میزگرد وحدت دموکراتیک" و به سوی انتخابات می‌رویم.

در همین حال، یک دیپلمات آگاه گفت:‌ اگر انتخابات، مجمع ملی و سایر نهادهای وابسته قانونگذاری را شامل شود، این روند احتمالاً تا مه به تعویق می‌افتد.

دوره گذشته انتخابات مجمع ملی ونزوئلا در سال ۲۰۱۵ برگزار شد و قرار است انتخابات بعدی آن در اواخر ۲۰۲۰ برگزار شود. این مجمع تحت کنترل اپوزیسیون است و ائتلاف اپوزیسیون پیشتر گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را بایکوت می‌کند.

دولت کاراکاس به صورت یک‌جانبه توافقی را با اپوزیسیون درباره تاریخ‌های برگزاری انتخابات در جریان مذاکرات در جمهوری دومینیکن امضا کرده است.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ونزوئلا بعدا اعلام کرد که پس از امضای این توافق، اپوزیسیون موضع خود را به بهانه دخالت طرف مقابل در انتخابات تغییر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار