بازدید 1583

افزایش دو برابری کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به نیروهای ساحل جی ۵

اتحادیه اروپا قرار است میزان کمک‌های مالی خود برای عملیات نظامی چند ملیتی ساحل جی ۵ به منظور مقابله با شورشیان افراط‌گرا را دو برابر کند.
کد خبر: ۷۷۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 23 February 2018

اتحادیه اروپا قرار است میزان کمک‌های مالی خود برای عملیات نظامی چند ملیتی ساحل جی ۵ به منظور مقابله با شورشیان افراط‌گرا را دو برابر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند: بخش اعظمی از عملیات نیروی چند ملیتی ساحل جی ۵ برای مبارزه با شبه نظامیان و قاچاقچیان انسان است.

در یک کنفرانس اعطای کمک مالی به این نیروهای چند ملیتی که با حضور حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، ژاپن و نروژ امروز (جمعه) برگزار می‌شود، انتظار می‌رود که حمایت کافی برای عملیات این نیروی چند ملیتی در این منطقه فراهم شود.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد: منفعت اروپا در حفظ ثبات در این منطقه است. اکنون این آگاهی عمومی به وجود آمده است که آینده اتحادیه اروپا به آینده آفریقا وابسته است.

نیروی ساحل جی ۵ متشکل از کشورهای مالی، نیجر، چاد، بورکینافاسو و موریتانی است که بیش از ۴۰۰ میلیون یورو می‌خواهد تا بتواند نیازها را برآورده کند.

فرانسه که بیش از  چهار هزار نیرو در این منطقه دارد، امیدوار است که دست کم ۳۰۰ میلیون یورو در کنفرانس امروز (جمعه) فراهم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر